Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Vad för tunnur har ni att blanda saltvatten i. Jag är ute efter två st på ca 100L var dera. En till Salt och en till RO vatten. Men jag vill ju ha tunnor som inte släpper ifrån sig div oljor eller plast smak in i vattnet.

Postat

använder en 60l plasthink gjord för ölbryggning. Om du letar lite efter saker gjorda för bryggning kan du nog hitta något.

60 liters är det största jag hittat åp bryggbutiker i sverige men om du kikar på ebay kanske du kan hitta nå.

Postat

Har osmosvatten i ett 60l akvarium och blandar salt i en gammal salthink.

Postat

jag använder en plastback (tror den är 56 liter) från Clasohlsson. när jag tänker efter, så är det kanske dumt att köra med en plast som inte är märkt för "mat".

kan den släppa något tänker jag?

Postat
  • Författare

Själv använder jag en 50L tvättunna från Biltema. Har inte märkt något på fiskarna att de mår dåligt. Har brun alger och lite cyano men kan bero på annat. Har läst lite om de där blåa tunnorna som man brukar se under stuprören hos vissa villor. Har läst att vissa har använts tidigare till viner och handkräm. De ska även vara gjorda av ett material som är UN godkänd.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.