-Johan- Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Hej på er.Nu är det så att ena min räka har massor utav rom i sin "bakdel".Brukar det bli något eller är det bara sånt som kommer titt som tätt ? (dock första ggr jag ser det)Hur lång tid brukar romen "sitta" fast i "bakdelen"?Mvh Johan Citera
vahagn Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 De släpper rommen när de ömsar skal (mina gör det i jämna mellanrum, 2-3 veckors perioder). Mina räkbäbisar brukar flyta omkring tills de blir mat åt mandarinen. Har fullt med små räkor i överrynningsboxen där de kan jaga mat i fred, men ingen har hittills överlevt till större storlek. Citera
stigigemla Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 De bär på rom nästan två veckor. Tiden är temperaturberoende. Citera
-Johan- Postat 1 november 2005 Författare Postat 1 november 2005 oki, tack så mycket för svaren. Citera
Clownen Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 Mina släpper ungefär var 13e dag varefter de ömsar skinn. Jag har för närvarande ett litet antal som levt 23 dagar, vilket är längst hittills. Jag experimenterar med olika parametrar och foder men de ska nästan vara omöjliga att lyckas med eftersom de genomgår ett stort antal omvandlingar innan de blir "riktiga räkor" och är väldigt passiva jämfört med många andra räkor. Men vem gillar inte en utmaning ? De är kapabla att äta artemia från första dagen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.