Gå till innehåll

Sarg runt armatur


Joru

Rekommenderade inlägg

Måste bygga någon sarg ovanför karet (vilandes på), för att dölja armaturen. Det bländas för mycket. Tänkte mig färgad plexi eller något åt det hållet. Någon som kan komma med ett bra förslag eller alternativ samt vilken färg jag ska ha? Sargen ska gå att tas bort vid behov.

Bild på akvariet: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=1754

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipsen. Ja det blir nog till att göra en som når precis upp till armaturen ca 20 cm hög i en "öppen fyrkant". Vet nu bara inte vilket material den ska göras av. Något som är relativt lätt, vattentåligt och snyggt. Era såg ju bra ut allihop.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar själv på en sarg. Hur gör ni när ni ska "pilla" i karet? Tar bort hela rasket eller har ni någon dold lucka. Jag tänker mest på att med sargen på så lär jag inte nå ner i karet så enkelt.

Syns på mina bilder hur jag har löst det... Fast Dykaren var inte nöjd över lösningen i lördags :smiley24: Han saknade fjärrkontroll :skrattar:

Jag har tre små luckor för tex kunna mata.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...