Tobbz Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Någon som har tips på hur man kalibrerar ghl:s tempgivare ? Citera
Tobbz Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Ja ja men min andra termometer visar 25 medans ghl visar 26.5 Citera
Lasse Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 De går inte att kalibrera så bra - du kan manuellt ändra kalibreringspunkterna men då behöver du en väldigt bra termometer att köra mot. Lämpligt då är att du kalibrerar 0 mot smältande is i ett glas och den högre punkten mot en känd temp - ex 30 grader. Men det finns en möjlighet att ställa avvikelse i programmet - men vet du att din andra visar rätt? Jag har använt lab termometrar för att bestämma temperaturen och sedan ställt in avvikelsen med hjälp av justeringen i ProfiLux controll center. Fungerar bra om du hela tiden rör dig kring en bestämd temp.MVH Lasse Citera
Tobbz Postat 9 februari 2015 Författare Postat 9 februari 2015 Lasse, om jag tar ett glas vatten med massor av is och kalibrerar givaren till 0 C, kommer den visa rätt då om vattnet är 25 C ? Citera
Perk Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Det enda du vet då är att den visar rätt vid 0 grader celsius. Citera
bjomat Postat 9 februari 2015 Postat 9 februari 2015 Jag gör precis som Lasse fast använder en elektronisk kalibrerad termometer avsedd för egenkontroller inom livsmedelsbranschen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.