Postat 7 februari 201510 år De går inte att kalibrera så bra - du kan manuellt ändra kalibreringspunkterna men då behöver du en väldigt bra termometer att köra mot. Lämpligt då är att du kalibrerar 0 mot smältande is i ett glas och den högre punkten mot en känd temp - ex 30 grader. Men det finns en möjlighet att ställa avvikelse i programmet - men vet du att din andra visar rätt? Jag har använt lab termometrar för att bestämma temperaturen och sedan ställt in avvikelsen med hjälp av justeringen i ProfiLux controll center. Fungerar bra om du hela tiden rör dig kring en bestämd temp.MVH Lasse
Postat 9 februari 201510 år Författare Lasse, om jag tar ett glas vatten med massor av is och kalibrerar givaren till 0 C, kommer den visa rätt då om vattnet är 25 C ?
Postat 9 februari 201510 år Jag gör precis som Lasse fast använder en elektronisk kalibrerad termometer avsedd för egenkontroller inom livsmedelsbranschen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.