Gå till innehåll

Försvinnande Sandvändare?!?!


pcarlsso

Rekommenderade inlägg

Hej på Er alla glada saltisar.

Jag börjar bli ganska konfunderad vad som kan tänkas hända mina sandvändare..!!??

Mina puellarisar brukar leva ca 1 månad åt gången, sen försvinner dem.

Efter att man har vattnat in dem, så brukar dem ta artemia efter ca 1 dag. Sedan går dem och vänder i sanden och är JÄTTE-BRA!!!!

Men till mitt stora förtret, så håller detta bara i ca 1 månad per par.......

Händer detta några andra?

Vad jag vet så har jag ingen stomatopod av större kaliber i burken. Kanske någon krabba, men inga rejäla pjäser?!?

Jag misstänker att min ormstjärna (Ophiothrix sp. tror jag att det är, den är olivgrön) kanske är boven!?!?? Men varje gång??

Övrigt bestånd är:

P. Imperator

Z. flavecens

Z. Veliferum

A. Clarkki

A. oscellaris

G. Loreto

P. Fridmani

Sedan har jag några Lysmator och eremiter

Någon som har tips??

Tror jag har "förbrukat" ca 6 par puellarisar på dryga året.... :-(

/Per

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har oxå haft problem med denna art. En funkade ok i typ 2 veckor men vägrade äta, sen låg den bara i en grotta å tryckte tills den dog. Den andra hoppade helt enkelt ur. Prova en annan art (t. ex V. strigata eller V. sexguttata) eftersom det inte verkar gå så bra med denna. Har provat bägge ovanstående utan problem!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pullarisen är enligt egen erfarenhet en fisk som inte lämpar sig för akvarier utan välj hellre strigata även om den också är svår men lättare än pullaris. Pullarisen är snudd på omöjlig att hålla liv i. En vädjan till alla akvarister. Köp inte pullaris det är en otjänst mot dig själv och fisken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...