Tobbe77s Postat 17 februari 2015 Postat 17 februari 2015 Kan man blanda olika anemoner eller bättre o ha 2-3st av samma sort? En anemon jag skulle vilja ha är bubbletip, tänkte ha 2st clowner i mitt 200 liters kar och dom gillar ju anemoner, samt att jag tycker dom är så snygg när dom svajar i karet. Citera
Vidofner Postat 17 februari 2015 Postat 17 februari 2015 Är ingen expert på anemoner direkt men samma sort är inge problem att ha. Jag skulle dock börja med en. Mår den bra kommer den efter ett tag förhoppningsvis dela sig.Tänk på att anemoner aldrig stannar där man vill att de ska vara. Ska du ha andra koraller så kom ihåg risken att anemonen dödar dem ifall den får för sig att bosätta sig nära den.Tänk på att clowner ofta huserar euphyllior också vilka oftast är snyggare än anemoner och rör inte på sig. Många som skaffar bubbeltips (inkl mig) får sig en besvikelse när den inte längre vill bubbla... en bubbletip som inte har bubblor är inte så snygg om det inte är en riktigt fin färg Citera
Laggeman Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 Clowner gillar inte nödvändigtvis anemoner, det beror lite på vad för typ av clown och vilken anemon man har. Citera
stigigemla Postat 18 februari 2015 Postat 18 februari 2015 Här är en lista på vilka clowner som går i vilka anemoner i naturen. http://www.fishlore.com/clownfishanemonechart.htmVi har ett antal rapporter om Stichodactyla magnifica som ätit nyetablerad ocellaris nattetid i akvarium men det verkar hjälpa med en nattlampa första veckan.Haddoni rekommenderas inte för akvarium då det är en notorisk fiskätare liksom mini-maxianemonerna. Citera
flash Postat 19 februari 2015 Postat 19 februari 2015 Jag har 2 sorters anemoner i mitt kar.Jag har dom ute på sälj om du vill se bilder på dom.Rak och BTA och dom funkar bra tillsammans, inga problem.Clownerna älskar den raka varianten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.