elvir Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Bak i sumpen på min skummar och på glaset har jag hittat 2 skumma levande saker, det ser ut som spindlar fast utan huvud? en har fäst sig på glas rutan och jag har fått till en ganska bra bild.Tittat runt lite i sumpen och hittat 4 st totalt.Är detta bra eller dåligt? om det är bra blir de stora? jag vill helst inte ha kvar dem .http://sv.tinypic.com/r/2l9qwj6/8http://sv.tinypic.com/r/f298pu/8Bilderna är liggande :/ förstår inte riktigt hur jag ska räta ut dem, men det syns bra endå. Citera
Vidofner Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Svårt att se. Kan det inte bara vara någon svamp eller liknande? Rör de på sig? Citera
Laggeman Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Under svampen ser det ut som en lus ungefär, så nåt äckligt är det. Citera
addo Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Om du inte vill ha den vad det nu är, så är det ju bara att ta bort den. Akvariet tar ingen skada Citera
elvir Postat 6 mars 2015 Författare Postat 6 mars 2015 Hmm ok nått bra sätt o ta bort dem på? Handske och med handen? Citera
stigigemla Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Det finns ingen som helst anledning att ta bort dem. Det är harmlösa filtrerare som inte skadar något. Skaffar du ett silikatfilter till osmosen försvinner de så småningom för de är beroende av lite kisel i vattnet. Citera
elvir Postat 6 mars 2015 Författare Postat 6 mars 2015 Jag har ett silikat filter till osmosen som är 3 månader gamla båda 2, jag läste på reflex att de blir upp till 5 cm stora..min sump är 10 cm i kvadrat..De kommer att störa skummaren.. Citera
stigigemla Postat 6 mars 2015 Postat 6 mars 2015 Jag tror det löser sig självt. I och med ditt silikatfilter kommer de för eller senare att få brist på kisel och dö. I akvarium brukar de inte bli mer än 2 cm. Men de förökar sig ibland... Citera
elvir Postat 7 mars 2015 Författare Postat 7 mars 2015 hmm ok jag ska låta det vara i några veckor och se hur det urartar sig. tack för hjälpen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.