Gå till innehåll

HBmannen´s 720 liters tank


hbmannen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 324
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

jo du kan få en mjuk eller sten fragg ifall du vill :) GRATTIS :skrattar::skrattar:

nej inte snickare, men ja har en byggfirma, så man har ju byggt ett å annat..

men att bygga en sån här bänk är inga som helst problem, byggmässigt allså..

de ja tycker e lite knepigt är att hålla reda på alla mått innan man sågar till alla skivor, å inte glömma bort att räkna av för matrialets tjocklek.. ( därav 251cm :skrattar: )..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket snyggt bygge! Kul att se hur det går med nya karet. Tycker det är konstigt att ditt gamla kar inte sålts ännu, det är så snyggt den med! (var ju själv inne på att köpa innan jag fixade min bänk). Innan jag bestämde mig för att bygga mitt stod valet mellan en stor bardisk eller akvarium, blev karet förstås, men vore kul att integrera dom någon gång i framtiden :ler:

Hur som helst, skitsnyggt :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser kanon ut, snyggt och prydligt som tidigare nämnt. Tänk på att sätta lite siliconslang mellan pumparna och rören så att det inte blir vibrationer som far runt och för oljud, jag har gjort det misstaget och det tog tid innan jag kom på vad det vad. Jag skulle även slängt dit några stickkontakter till, de går ju åt som smör i den här branchen, jag har 16 i mitt lilla 120 liters och alla är upptagna. Ser himmla bra ut i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser kanon ut, snyggt och prydligt som tidigare nämnt. Tänk på att sätta lite siliconslang mellan pumparna och rören så att det inte blir vibrationer som far runt och för oljud, jag har gjort det misstaget och det tog tid innan jag kom på vad det vad. Jag skulle även slängt dit några stickkontakter till, de går ju åt som smör i den här branchen, jag har 16 i mitt lilla 120 liters och alla är upptagna. Ser himmla bra ut i alla fall.

man tackar å bockar..

jo va det gäller rören så är alla avslut tänkte för silliconslang..

va gäller kontakter så blir det 9 i sumpen och 12st uttag uppe i huven.. så ja klarar mig tills vidare.. om inte annat så får ja slänga upp fler vid senare tillfälle, har ju en elektriker till svärfar :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir spännande att se detta bygge. Hoppas att du drar returvattnet på andra sidan av ytavrinningen så får man lite flås från detta håll.

Hur skulle du tycka med att ha en lång ytavrinning tex 50cm upptill på karet längs långsidan bak. Då skulle man ju få lite mer ytvatten yta ner i ytavrinnings boxen nått sådan som NoName har byggt

Vill inte få dig på andra tankar och du kanske tvekar men bara ett förslag/ide :smiley9:

En ytavrinning längs hela bakkanten :kram: lång

post-736-1446891234645_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...