Gå till innehåll

HBmannen´s 720 liters tank


hbmannen

Rekommenderade inlägg

så bytte ja bort min xxl magnefica mot en blue carpet hos AL. dessutom så gick ja emot mig själv totalt när ja mot mig själv la i korallsand idag.. kunde inte låta bli.. e ju så snyggt.. börjar i liten skala så får vi se hur de ter sig.. skaffade oxo lite ny fisk och en liten fragg från JR.. en scopas medium en puffer å en rödvit mandarin..

Är Canthigastern rev-säker?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 324
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

så har ja möblerat om i tanken.. nu e grundstommarna klara.. nu ska de bara fyllas upp me ls i höger hörnet.. å en pelare till i vänster hörnet..å sen så ska de nog läggas lite ls här å var för de estetiska oxo :)

lägger även ut bilderna på doserpumparna...

post-1272-1446891246872_thumb.jpg

post-1272-14468912468907_thumb.jpg

post-1272-14468912469067_thumb.jpg

post-1272-14468912469211_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

värst va alla va heta på dessa pumpar.. då e de väl bara att sätta igång å bjuda eller komma me korallförslag.. :)

Jag har PM:at dig angående pumparna.

Kan dega antingen i pengar eller en större sten med kollonianemoner, skivanemone.r eller en sten med tre kollonier av en mjukkorall som jag inte vet namnet på. Kan maila bilder till dig om du är sugen? :)

/Robban

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Världsklass Patric :)!

Kul att du inte kör med "stenrösemodellen" och dina koraller har mycket uttrymme att växa på. Bra också att du inte satt pelarna för tätt så att uppbyggnaden riskerar att fösvinna när korallerna växer till sig.

Ett litet tanke bara; du skulle inte kunna flytta fram pelaren näst längst till höger en bit från väggen så fiskarna kan simma runt denna? Tror det skulle kunna ge ännu lite mer djup och dimension i karet. Bara en tanke som sagt.

Enda frågan jag har är att det är lite mörkt i mitten av burken. Ska du ha mer ljus sedan?

Kan inte vänta och se hur det kommer att utvecklas!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Världsklass Patric :)!

Kul att du inte kör med "stenrösemodellen" och dina koraller har mycket uttrymme att växa på. Bra också att du inte satt pelarna för tätt så att uppbyggnaden riskerar att fösvinna när korallerna växer till sig.

Ett litet tanke bara; du skulle inte kunna flytta fram pelaren näst längst till höger en bit från väggen så fiskarna kan simma runt denna? Tror det skulle kunna ge ännu lite mer djup och dimension i karet. Bara en tanke som sagt.

Enda frågan jag har är att det är lite mörkt i mitten av burken. Ska du ha mer ljus sedan?

Kan inte vänta och se hur det kommer att utvecklas!

tack.. jo ja har planer på att flytta fram just den pelarn, men som de ser ut nu så har ja ingen bra sten att bygga me. den ja har "vill" gärna luta mot bakrutan..

ang mörkret i mitten, så är de ett prov för att kanske sätta sånna koraller som inte vill ha mängder me ljus där..

och de är inte riktigt lika mörkt in real life.. men ja har mer ljus att slå upp ifall ja vill..

:::WRANG:::

just nu så lyser 4 st T5:or från mitten ut till höger i tanken.. sen på vänster sida lyser en 250w mh.. kommer dock strax att byta ut 250:in mot en till ramp T5.or..

om det sen fortfarande e mörkt i mittdelen så kommer ja att sätta en 150W mh där.. ( så får ja ju lite gilmmer effekt iaf ) :ler:

/ HB

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

så har man fått fnatt å bygger en ny T5 armatur..

kom över 2 bra plåtlådor som ja bygger om.. ni får en försmak nu hur den kommer att se ut..

Kommer du ha 3 rör i amaturen eller? Funderade på varför du i såfalll valde att ha 3 HF-don. Hur mycket lyse ska du ha. Du har ju redan ganska mycket T5 rör över karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

här kommer nått nytt. har T,ex skaffat en SOHAL nu. trots att ja inte skulle köpa in en, men efter att ha sett SALARS exemplar så gick de inte att stå emot längre..

Sohalens första dygn blev mycke jobbigt för honom, då han blev super trakkad av min koran kejsare, naso´n och hepatusen. dom gjorde allt för att hålla honom borta. Så han utvecklade prick ( MYCKE ).. tänkte att nu e de nog kört, eftersom ja inte hade nått UVC tillgängligt så fick de bära eller brista.. Men nu 3 dagar senare så e pricken borta.. mycke skönt.. Nu får man hoppas att den växer upp å blir lika fin som Salars..

post-1272-14468912601031_thumb.jpg

post-1272-14468912601268_thumb.jpg

post-1272-14468912601398_thumb.jpg

post-1272-14468912601524_thumb.jpg

post-1272-14468912601671_thumb.jpg

post-1272-14468912601872_thumb.jpg

post-1272-1446891260229_thumb.jpg

post-1272-14468912602426_thumb.jpg

post-1272-14468912602569_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara hålla med om att Sohalen är vacker! Hur stor är din? Jag måste säga att din gör sig bättre på kort än vad Salars gör. Han ställer helt enkelt upp på att vara med på bild eller har fotografen jobbat med att fånga honom på bild i flera dagar nu?;)

Bra val av fisk vad avser utseende i alla fall (kan inte nått om dem i övrigt)!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...