Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

ja det har ja. det blir en Bubble-King 300 external som de ser ut nu.. har oxo lyckats få upp en bubbelmaster från tyskland för provkörning.. så de blir den som funkar bäst

TEDB: om du menar den bruna pinnen som putsarn kekar på så e de ett streamfäste utan pump.. den var just vid fototillfälle ute på tvättning

• Svar 324
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat
Nä jag menar de på bild sju längst upp till vänster ser ut som en korall på en frigolitbit

ja ha:smiley9: ...vicken höksyn du har då..

de är ett mangrove träd.. fick flytta den en bit efter som rötterna började väva fast i LS´n. fick de skottet av goranius som baby träd ca: 20cm.. har nu växt till ca 40cm.. riktigt fint faktiskt.. hade tänkt att låta de växa upp över huven.. men då får den växa fast på nån sten, men har inte bestämt vart de ska få växa än..

Postat
Hur har du lyckats att få upp en bubblemaster för test ifrån tyskland?

la 500 spänn i deposit å pröjsar för fakten tur å retur..

Postat

har nu bokat av bubbelkingen bara för att leverans tiden blev för lång.. 4-5 veckor.. :(

så ja tog bubbelmastern i stället för den skulle komma upp på ett par dagar.. perfekt tänkte ja..

MEN så fick ja ett mejl nyss, där det står.. Sry men vi hade visst sålt slut dom oxo. så nu får ja vackert vänta 2-3 veckor på den istället.. fyyyyy f****n

å ja som sålt min AM5000 precis..

Postat

jo ja håller som bäst på att limma ihop min gammla syrestenskummare.. får duga tillsvidare..

nu vågar ja inte ändra mig mer om skummarn för då får ja väl aldrig upp nån.. :)

Postat
varför såld du din gamla skummare innan du har köpt en ny??

trodde att den nya skulle komma upp lagom tills den blev såld.. ja hade ju beställt innan försäljningen.. :(

Men nu finns de ju världens bästa grabbar på denna sajt, så ja har blivigt erbjuden att låna KJELL´s ATK skummare tills ja får upp min..

TACK KJELL..

Postat

Hej,nu kommer du att få klia dig i huvet,du kommer att uppleva att akvariet blir både klarare och att det funkar bättre när du kör utan skummare,antar att du fortfarande kör ditt sandfilter.Mvh Stefan

Postat

Hej,när du kör med sand filter så slutar nästan skummaren att funka,det som kommer upp i koppen liknar bara ett pisseprov,du får aldrig det svarta gegget i koppen,det blir bara svagt ljusgrönt,Mvh stefan

Postat

Hej,det slutar inte att funka om du inte har ett strömmavbrott flera timmar,då kan det vara risk att starta det om du inte leder vattnet till skummaren och syresätter det.annars är det ingen fara.Mvh Stefan

Postat

Nu låter det lite mysko tycker jag Stefan!

Inte skall väll det rekomenderas att köra ett akvarium med hyffsad fiskbelastning utan skummare!

Skummare skulle väll ditt akvarium inte funka utan Stefan. Särskilt inte med koraller tillsammans med fisken!

Postat

Hej,nej jag rekomenderar inte att köra utan skummare,men några dagar är ingen fara,men man få inte det sega svarta skummet när man kör med sandfilter,och ärligt talat så vet jag inte varför det blir så,men jag har själv kliat skallen några gånger när skummaren stått på stor rengörning.Mvh Stefan

Postat

nja de e lite som du sa.. mitt vatten HAR faktiskt blivit klarare, varför har ja ingen aning om, dessutom så har mina värden oxo blivit stabilare... däremot så börjar lite brunalger att etablera sig... hoppas på att få skummarn innom ett par veckor, tills dess så får de bli vattenbyte oftare. just nu en 25L hink var 3:dje dag..

• 1 månad senare...
Postat

okej inte fått skummarn ännu :(

men nu e den på väg iaf. skickades igår från tyskland. får se när den dyker upp..

tills vidare så lägger ja upp bilder på lite annat som hänt här.. ni som var här på träffen vet hur min baksida såg ut då. och så här ser det ut just nu.. lägger upp innan å efter bilder.. :)

post-1272-14468912761704_thumb.jpg

post-1272-14468912761865_thumb.jpg

post-1272-1446891276203_thumb.jpg

post-1272-1446891276229_thumb.jpg

• Skapa Ny...