Gå till innehåll

HBmannen´s 720 liters tank


hbmannen

Rekommenderade inlägg

ja det har ja. det blir en Bubble-King 300 external som de ser ut nu.. har oxo lyckats få upp en bubbelmaster från tyskland för provkörning.. så de blir den som funkar bäst

TEDB: om du menar den bruna pinnen som putsarn kekar på så e de ett streamfäste utan pump.. den var just vid fototillfälle ute på tvättning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 324
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nä jag menar de på bild sju längst upp till vänster ser ut som en korall på en frigolitbit

ja ha:smiley9: ...vicken höksyn du har då..

de är ett mangrove träd.. fick flytta den en bit efter som rötterna började väva fast i LS´n. fick de skottet av goranius som baby träd ca: 20cm.. har nu växt till ca 40cm.. riktigt fint faktiskt.. hade tänkt att låta de växa upp över huven.. men då får den växa fast på nån sten, men har inte bestämt vart de ska få växa än..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har nu bokat av bubbelkingen bara för att leverans tiden blev för lång.. 4-5 veckor.. :(

så ja tog bubbelmastern i stället för den skulle komma upp på ett par dagar.. perfekt tänkte ja..

MEN så fick ja ett mejl nyss, där det står.. Sry men vi hade visst sålt slut dom oxo. så nu får ja vackert vänta 2-3 veckor på den istället.. fyyyyy f****n

å ja som sålt min AM5000 precis..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

varför såld du din gamla skummare innan du har köpt en ny??

trodde att den nya skulle komma upp lagom tills den blev såld.. ja hade ju beställt innan försäljningen.. :(

Men nu finns de ju världens bästa grabbar på denna sajt, så ja har blivigt erbjuden att låna KJELL´s ATK skummare tills ja får upp min..

TACK KJELL..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu låter det lite mysko tycker jag Stefan!

Inte skall väll det rekomenderas att köra ett akvarium med hyffsad fiskbelastning utan skummare!

Skummare skulle väll ditt akvarium inte funka utan Stefan. Särskilt inte med koraller tillsammans med fisken!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,nej jag rekomenderar inte att köra utan skummare,men några dagar är ingen fara,men man få inte det sega svarta skummet när man kör med sandfilter,och ärligt talat så vet jag inte varför det blir så,men jag har själv kliat skallen några gånger när skummaren stått på stor rengörning.Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja de e lite som du sa.. mitt vatten HAR faktiskt blivit klarare, varför har ja ingen aning om, dessutom så har mina värden oxo blivit stabilare... däremot så börjar lite brunalger att etablera sig... hoppas på att få skummarn innom ett par veckor, tills dess så får de bli vattenbyte oftare. just nu en 25L hink var 3:dje dag..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

okej inte fått skummarn ännu :(

men nu e den på väg iaf. skickades igår från tyskland. får se när den dyker upp..

tills vidare så lägger ja upp bilder på lite annat som hänt här.. ni som var här på träffen vet hur min baksida såg ut då. och så här ser det ut just nu.. lägger upp innan å efter bilder.. :)

post-1272-14468912761704_thumb.jpg

post-1272-14468912761865_thumb.jpg

post-1272-1446891276203_thumb.jpg

post-1272-1446891276229_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...