Gå till innehåll

Bräckvattenfiskar?


Freppo

Rekommenderade inlägg

Jag hade ett bräckvattensakvarium för en massa år sen med sprutfiskar, argus, månfiskar och kulfisk. Sprutfiskarna var väldigt kul att mata med levande flugor. Månfiskarna går i stim och blir rätt stora. Kulfiskarna är riktigt trevliga fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag pratade med butikspersonalen (akvarist) och han menade att jag borde kunna salta på silverhajen/malen och succesivt öka på salthalten så jag kommer närmare en vanlig saltvattenfisk. Då borde jag kunna ha några saltisar.

Vilka förhållandevis enkla fiskar finns det och som helst kan gå i lite lägre salthalter, dvs ej krävande. Skulle vilja ha några clowner och liknande färgglad. Tänkte inte köra fullt ut utan bara enkla stenar , ej LS, och en skummare. Inga koraller heller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummare avsedda för saltvatten fungerar inte bra i bräckvatten. Du får nog bygga en hybrid mellan sötvattens - och saltvattenskummare som går att ställa om för olika salthalter.

Ok. Bra tips. Vet du någon skummare som är ställbar?

Tanken var att salta på så jag nästan håller vanligt saltvattenkar och välja fisk som klarar lite lägre salthalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej , Ozon i / till skummaren , då skummar det iaf.

Försök hitta någon vänlig själ i STO som kan visa dig. Ozon är inte bra(skadligt) att andas in och är ganska reaktivt.

Det är doften man kan känna ibland när tunnelbanedörrarna stängs och öppnas .

Men många använder det i sina saltvattensakvarier.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...