Split Genetics Postat 14 maj 2015 Postat 14 maj 2015 Denna sjöstjärna följde med lite levande sten, den är väldigt aktiv och jag undrar om någon vet ett artnamn på den, uppskattar all hjälp jag kan få Citera
Axxe Postat 15 maj 2015 Postat 15 maj 2015 En typ av Asterina, vissa är lugna men vissa tuggar korall o andra kan föröka sig explosionsartat. Finns säkert minst 50 varianter av Asterina så svårt att säga exakt om den är skadlig. Citera
alexochingencarina Postat 15 maj 2015 Postat 15 maj 2015 Jag plockar bort dem. Finns vissa som älskar att knapra på zoanthus. Citera
Andreas_Lindholm Postat 15 maj 2015 Postat 15 maj 2015 Hej! Min plockades/plockas bort gav/ger sig på stjärnpolyp.mvh ante Citera
Nille83 Postat 15 maj 2015 Postat 15 maj 2015 Jag har aldrig haft problem med mina. De gör nog mer nytta än skada i mitt kar. Citera
stigigemla Postat 15 maj 2015 Postat 15 maj 2015 Det finns som sagt olika sorter. Den vanliga oskyldiga ljusgrå. Men jag har också haft en mörkt blågrå som äter koraller och en gråbrun med en brun fläck i mitten.Jag matar harlekinräkor med dem. Citera
Split Genetics Postat 16 maj 2015 Författare Postat 16 maj 2015 Just denna stjärnan satt och åt på en bit fisk igår (Det var då alltså en bit av mat åt min stora eremitkräfta som blivit över).Stjärnan satt och klämde den fast mot stenen och åt upp hela biten. Citera
alexochingencarina Postat 16 maj 2015 Postat 16 maj 2015 Just denna stjärnan satt och åt på en bit fisk igår (Det var då alltså en bit av mat åt min stora eremitkräfta som blivit över).Stjärnan satt och klämde den fast mot stenen och åt upp hela biten.Så det är en mördarstjärna på ett kg:ler: Citera
Split Genetics Postat 16 maj 2015 Författare Postat 16 maj 2015 Så det är en mördarstjärna på ett kg:ler:Ja han har redan slukat båda mina clownfiskar... Hela Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.