Saltaren Postat 4 juni 2015 Postat 4 juni 2015 Skulle buffra KH/pH nyss, ett snabblösande pulver från salifert som man ska ha i direkt i akvariet. När jag hällde i det så hamnade en liten del pulver på min frogspawn som drog ihop sig direkt, nu är den indragen trots ljuset på, vilket den aldrig brukar vara.. Har varit så i ca 10 min bara, men är endå orolig att jag skadat den!? Citera
Saltaren Postat 5 juni 2015 Författare Postat 5 juni 2015 Usch!! Ett av huvudena på min frogspawn har tappat hälften av sina tentakler sen igår .. Så himla tråkigt! Hädanefter ska jag blanda pulvret i vatten vid sidan om först innan just tillsätter det.. Säkert så man ska göra egentligen. Citera
Saltaren Postat 5 juni 2015 Författare Postat 5 juni 2015 Kan tentaklerna på en stenkorallen växa ut igen? Det är som sagt bara hälften på ett huvud som har lossnat.. Citera
DaTrucka Postat 6 juni 2015 Postat 6 juni 2015 Precis som du planerat så är det i regel bättre att lösa i vatten innan man häller i karet, om man inte har sump eller överrining eller något annat bra ställe att hälla pulvret i.Har du tur så återhämtar sig korallen igen, men det kan gå hur som.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
lexwin Postat 6 juni 2015 Postat 6 juni 2015 Vissa pulver skall man inte lösa upp först då de bara blir en fällning då. Men absolut att man skall pudra i det på ett ställe så det inte riskerar att hamna kristaller direkt på korall. Citera
Saltaren Postat 6 juni 2015 Författare Postat 6 juni 2015 jag hällde i för snabbt tror jag.. har använt detta pulver förut en gång och då gick allt bra.. lider med min stackars korall, den har trivts så himla bra sen jag köpte den och ett huvud har börjat dela på sig. Hoppas verkligen den lyckas återhämta sig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.