a.nils Postat 29 juli 2015 Dela Postat 29 juli 2015 Hejsan.Mitt första saltkar står just nu och cyclar. Allt går bra utom CA, ligger bara på 250ppm.Min första tanke är att testet kanske är för gammalt, ett salifert som går ut i november 2015. Fick det till akvariet och vet inte hur länge det varit öppnat..om det nu spelar nån roll. Använder red sea salt, och det ska ligga på mellan 420-440ppm.Förslag/idéer? MvH Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
akejan Postat 29 juli 2015 Dela Postat 29 juli 2015 Vilken salthalt har du? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
muha Postat 29 juli 2015 Dela Postat 29 juli 2015 Prova annan test. Den skulle jag inte lita på. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 29 juli 2015 Dela Postat 29 juli 2015 Jag skulle kolla salthalten först. Har du en vipparmmätare tror jag mer att det är den som visar fel. Men visst kan det vara testen. Fast jag har för mig att det oftare är magnesium- och nitrattesten som visar fel när de börjar bli gamla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 29 juli 2015 Dela Postat 29 juli 2015 Jag skulle kolla salthalten först. Har du en vipparmmätare tror jag mer att det är den som visar fel. Men visst kan det vara testen. Fast jag har för mig att det oftare är magnesium- och nitrattesten som visar fel när de börjar bli gamla.har samma erfarenhet med Mg och NO3! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nils Postat 29 juli 2015 Författare Dela Postat 29 juli 2015 Vilken salthalt har du?Ah det glömde jag skriva, 1.025Jag skulle kolla salthalten först. Har du en vipparmmätare tror jag mer att det är den som visar fel. Men visst kan det vara testen. Fast jag har för mig att det oftare är magnesium- och nitrattesten som visar fel när de börjar bli gamla.1.025 och kör på refraktometer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.