Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Då det är mycket smak och tycke så är frågan omöjlig att svara på, men jag upplever att man får lite vad man betalar för om man ligger på prisklass runt 2-5000kr. Därunder så blir man lätt besviken och däröver blir man nog väldigt nöjd, men antagligen hade man blivit lika nöjd med en lite billigare också.

Sen beror et så klart på hur stort kar man ska skumma ur och hur hög belastning man har, så frågan är nog rent omöjlig att ge ett mer rakt svar på än så. Det anser iaf jag. :)

Postat

Alla tycker olika på denna front.

Men jag personligen har slutat stirra mig blind på märkesskummare, fina namn på finesser m.m.

Jag är supernöjd med min Coral Box D700. Tyst, väldigt effektiv och lätt att rengöra.

Allt jag letar efter i en skummare. :)

Den skummar för fullt när jag har lite nitrat i karet. Matar jag för lite så går den ned i produktion.

Tycker att det indikerar på att den håller undan väldigt effektivt i mitt 490-liters.

Den är för övrigt till salu nu när karet plockas ned om den skulle vara av intresse.

Edit: Tycker Laggemans inlägg stämmer rätt bra med mina egna tankar.

Postat

Bytte från BM till BK, ångrar inte en sekund (sen är det en ordentlig prisskillnad också)

Postat

Deltecs skummare är fina, jag köpte en sc2061 med dc pump, är riktigt nöjd.

Postat

Hade BM innan men har bytt till en ATB-skummare med askollpump och det är verkligen som natt och dag när det gäller byggkvaliten, ljudnivån och skumproduktionen!

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.