izfisk Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Vilket märke skall man satsa på? Är ju lite olika prisklasser och utbud men om man bortser från pris vilket märke står för bäst funktion och kvalitè?/Peter Citera
Laggeman Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Då det är mycket smak och tycke så är frågan omöjlig att svara på, men jag upplever att man får lite vad man betalar för om man ligger på prisklass runt 2-5000kr. Därunder så blir man lätt besviken och däröver blir man nog väldigt nöjd, men antagligen hade man blivit lika nöjd med en lite billigare också.Sen beror et så klart på hur stort kar man ska skumma ur och hur hög belastning man har, så frågan är nog rent omöjlig att ge ett mer rakt svar på än så. Det anser iaf jag. Citera
JonasW Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Alla tycker olika på denna front.Men jag personligen har slutat stirra mig blind på märkesskummare, fina namn på finesser m.m.Jag är supernöjd med min Coral Box D700. Tyst, väldigt effektiv och lätt att rengöra.Allt jag letar efter i en skummare. Den skummar för fullt när jag har lite nitrat i karet. Matar jag för lite så går den ned i produktion.Tycker att det indikerar på att den håller undan väldigt effektivt i mitt 490-liters.Den är för övrigt till salu nu när karet plockas ned om den skulle vara av intresse.Edit: Tycker Laggemans inlägg stämmer rätt bra med mina egna tankar. Citera
freguz Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Har alltid gillat Bubble Magus, tycker de ger mest för pengarna, och finns i lagoma storlekar till mitt lilla 80L. Men nu sist blev det en Coral Box som jag upplever vara snäppet bättre.https://www.fish-street.com/coral_box_s150_protein_skimmer Citera
peterj66 Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Supernöjd med min Bubble Magus. Det är å andra sidan den enda jag testat. Citera
Colan Postat 17 augusti 2015 Postat 17 augusti 2015 Bytte från BM till BK, ångrar inte en sekund (sen är det en ordentlig prisskillnad också) Citera
Tobbz Postat 18 augusti 2015 Postat 18 augusti 2015 Deltecs skummare är fina, jag köpte en sc2061 med dc pump, är riktigt nöjd. Citera
Septimius Postat 18 augusti 2015 Postat 18 augusti 2015 Hade BM innan men har bytt till en ATB-skummare med askollpump och det är verkligen som natt och dag när det gäller byggkvaliten, ljudnivån och skumproduktionen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.