Hansen898 Postat 15 september 2015 Författare Postat 15 september 2015 Vad kör du för fosfattest ?Tyvärr är det red sea men körde det 3 ggr med samma resultat Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
runstenen Postat 15 september 2015 Postat 15 september 2015 Ok. Men då ger det så låga utslag iaf. Läste ngnstans att red seas var bättre än Saliferts iaf om man inte vill köpa en Hanna. Citera
Hansen898 Postat 15 september 2015 Författare Postat 15 september 2015 Ok. Men då ger det så låga utslag iaf. Läste ngnstans att red seas var bättre än Saliferts iaf om man inte vill köpa en Hanna.Ja jag tycker man hör så mycket olika dock verkar Hanna väldigt bra har ju ingen korall än så känns lite overkill än så längeSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 17 september 2015 Författare Postat 17 september 2015 lite morgon mys från igår kalkalgerna börjar visa sig Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 17 september 2015 Författare Postat 17 september 2015 Blev lite orolig nu på kvällen hittade denna liftaren, trodde först det var en tuff rackare men visade sig vara stendöd och min städpatrull känns mkt sega rör sig knappt bör jag va orolig? Fiskarna ser nöjda och belåtna ut dock Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 18 september 2015 Författare Postat 18 september 2015 Jepp såg så ut Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 18 september 2015 Författare Postat 18 september 2015 Är det en teddykrabba ?Ja det såg så ut :/Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
runstenen Postat 18 september 2015 Postat 18 september 2015 Dom kan ha ihjäl fisk osv har jag hört så det var väl lika bra att den gick åt kanske .. Citera
Hansen898 Postat 18 september 2015 Författare Postat 18 september 2015 Dom kan ha ihjäl fisk osv har jag hört så det var väl lika bra att den gick åt kanske ..Jepp har redan plockat en stor Teddy ur stenen vart väll mest orolig för resten av karet , menar bara att de flesta krabbor är tåliga så när en liten trillar av pinnen kan det inte båda gott:) men alla verkar må bra bu iafSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 20 september 2015 Författare Postat 20 september 2015 verkar som kiseln ger med sig lite men idag ska de hämtad r/o med silikatfilter mest så man kan sova gott om natten Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 21 september 2015 Författare Postat 21 september 2015 tjabba har haft två turbos som gett upp en efter en vecka i tanken och den andra idag ... har någon annan samma problem?allt annat levande ser bra ut. gick över till RO vatten idag kan det ha varit koppar?ska ge det en chans till med turbos dem vart jätteaktiva men nu stannar de av mer och mer.. ska jag lägga i en algtablett om det kan vara näringsbrist?här är värdena har ni tips så tas det gärna emotdatum 21/9-2015salinitet 35 ppmKalcium ca 490 MG/LKH 8,3alk 2,96n02 0n03 8 ppmfosfat 0.04 Citera
Hansen898 Postat 28 september 2015 Författare Postat 28 september 2015 R/o verkar ha gjort sitt kiseln försvinner mer och mer nu börjar de gröna algerna dyka upp snart kalk hoppas vi och första korallen har gjort inträde! blev lite knappar , nu är man biten!! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 5 oktober 2015 Författare Postat 5 oktober 2015 pricken gör inträde är säker på att mina ocellaris har fått prick "CRY" (ICH) så nu blir det ttf eller hink metoden som gäller har ett litet 31L nano som jag lånat från sambon som ska stå som karantän blir kanske en koppar baserad medicinering i det med :/ , nåja man ska aldrig jäkta i denna hobbyn synd att man ska lära sig såhär, nåväl vi hörs om ett par dagar när allt lagt sig ... skit måndag! Citera
Hansen898 Postat 8 oktober 2015 Författare Postat 8 oktober 2015 Kör nu Lasses hinkmetod och detta verkar göra under inte en prick och gör tredje bytet imorgon , tack Lasse Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 17 oktober 2015 Författare Postat 17 oktober 2015 Hink metoden avslutad i måndags tyvärr vart en clown för illa däran , men den andra visar inga tecken på ny prick ! Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 22 oktober 2015 Författare Postat 22 oktober 2015 Pricken håller sig fortfarande borta sen den 8/10 jippi:) vankas ny belysning en razor 420r 120w 16000 k , samt har en acan en liten bit montipora gjort inträde och en liten blåbenad eremit Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 26 oktober 2015 Författare Postat 26 oktober 2015 https://vimeo.com/143677337 min lilla euphyllia Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
peterj66 Postat 27 oktober 2015 Postat 27 oktober 2015 Sjysst film, euphyllia är helt klart en av mina favoriter. Kul att du blev av med prickarna, trist bara att ena clownen inte klarade sig. Citera
Hansen898 Postat 29 oktober 2015 Författare Postat 29 oktober 2015 Sjysst film, euphyllia är helt klart en av mina favoriter. Kul att du blev av med prickarna, trist bara att ena clownen inte klarade sig.Ja det känns lite surt men nu har man lärt sig att sätta karantän:) men tur i oturen nu är det fullt med copepods och annat godis , så kanske en mandarin vid nästa köp, euphyllian är man helt tagen av när man inte haft någon svajande korall innan Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 1 november 2015 Författare Postat 1 november 2015 Lite mer inhandlat idag blev lite caulustrea, montipora hystrix , seriatopora och annat smått och gott , caulustrean vart ju drömmen efter man börja tänka på saltvatten så är jättenöjd med den ursäkta mobilbilderna Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 3 november 2015 Författare Postat 3 november 2015 Lite fler bilder väx väx väx Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Hansen898 Postat 10 november 2015 Författare Postat 10 november 2015 nu är det bara 6 dagar kvar innan min lilla ocellaris nu döpt lucky får komma tillbaks till huvudkaret Citera
Hansen898 Postat 15 november 2015 Författare Postat 15 november 2015 lite updatering på lilla karet. har skaffat en ocellaris till han går med den andra kvar i karantänen så jag ser att båda fiskarna är friska, fungia har gjort inträde i karet och min lilla acan har börjat visa nya huvud samt euphyllian lika så. sps korallerna kämpar på och växer dock satte jag min stylephora lite högt och är nu i lite omställning till ljuset, fiskarna gick ihop sen dag ett mycket tacksam över det . härlig vecka på er nu gummor o gubbar Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.