Gå till innehåll

Amatören Hansens 112l sumplösa försök


Hansen898

Rekommenderade inlägg

Ok. Men då ger det så låga utslag iaf. Läste ngnstans att red seas var bättre än Saliferts iaf om man inte vill köpa en Hanna.

Ja jag tycker man hör så mycket olika dock verkar Hanna väldigt bra :) har ju ingen korall än så känns lite overkill än så länge

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kan ha ihjäl fisk osv har jag hört så det var väl lika bra att den gick åt kanske ..

Jepp har redan plockat en stor Teddy ur stenen vart väll mest orolig för resten av karet , menar bara att de flesta krabbor är tåliga så när en liten trillar av pinnen kan det inte båda gott:) men alla verkar må bra bu iaf

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjabba har haft två turbos som gett upp :( en efter en vecka i tanken och den andra idag ... har någon annan samma problem?

allt annat levande ser bra ut.

gick över till RO vatten idag kan det ha varit koppar?

ska ge det en chans till med turbos dem vart jätteaktiva men nu stannar de av mer och mer.. ska jag lägga i en algtablett om det kan vara näringsbrist?

här är värdena har ni tips så tas det gärna emot

datum 21/9-2015

salinitet 35 ppm

Kalcium ca 490 MG/L

KH 8,3

alk 2,96

n02 0

n03 8 ppm

fosfat 0.04

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

pricken gör inträde :( är säker på att mina ocellaris har fått prick "CRY" (ICH) så nu blir det ttf eller hink metoden som gäller har ett litet 31L nano som jag lånat från sambon som ska stå som karantän blir kanske en koppar baserad medicinering i det med :/ , nåja man ska aldrig jäkta i denna hobbyn synd att man ska lära sig såhär, nåväl vi hörs om ett par dagar när allt lagt sig ... skit måndag!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Sjysst film, euphyllia är helt klart en av mina favoriter. Kul att du blev av med prickarna, trist bara att ena clownen inte klarade sig.

Ja det känns lite surt men nu har man lärt sig att sätta karantän:) men tur i oturen nu är det fullt med copepods och annat godis , så kanske en mandarin vid nästa köp, euphyllian är man helt tagen av när man inte haft någon svajande korall innan :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite updatering på lilla karet. har skaffat en ocellaris till han går med den andra kvar i karantänen så jag ser att båda fiskarna är friska, fungia har gjort inträde i karet och min lilla acan har börjat visa nya huvud samt euphyllian lika så. sps korallerna kämpar på och växer dock satte jag min stylephora lite högt och är nu i lite omställning till ljuset, fiskarna gick ihop sen dag ett :smile: mycket tacksam över det . härlig vecka på er nu gummor o gubbar 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...