kfarmnell Postat 22 oktober 2015 Postat 22 oktober 2015 Har städat i karet i dag och hittade den/dom här varelsen i sanden!Någon som sett nått liknande tidigare?Jag tycker det liknar en räk Alien. Citera
kfarmnell Postat 23 oktober 2015 Författare Postat 23 oktober 2015 Tack, det va ju ett passande namn! Är dem ok att ha i tanken eller ska jag hiva ut den/dem? Citera
kfarmnell Postat 23 oktober 2015 Författare Postat 23 oktober 2015 Tack, det va ju ett passande namn! 😉Är dem ok att ha i tanken eller ska jag hiva ut den/dem? Citera
Vidofner Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 De ligger i sanden och äter smuts. NyttodjurSkickat från min SM-G920F via Tapatalk Citera
stigigemla Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 De kan irritera en del koraller genom att "spaghettitrådarna" är så klibbiga. Får man problem är de lätta att ta ur så de kan gott vara kvar så länge. Citera
Alexraptor Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 De kan irritera en del koraller genom att "spaghettitrådarna" är så klibbiga. Får man problem är de lätta att ta ur så de kan gott vara kvar så länge.Låter ju lite skumt då dom är sandlevande. Är du säker på att det inte är vermetid sniglar du tänker på?Har aldrig sett eller hört talas om att dom på något sätt skulle orsaka skada, däremot så är det känt att Vermetider kan irritera och skada koraller med sina slem-nät. Citera
stigigemla Postat 23 oktober 2015 Postat 23 oktober 2015 Jag är säker. Vermetider har ju ett kitinskal och sitter på sten eller döda korallskelettytor. Dessa lever i sanden och har ett löst hopklibbat rör av sandkorn liknande en svensk husmask. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.