Gå till innehåll

durso hjälp..


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Nej nej nej testa först å limma sedan. bättre att testa å greja än att stå där då man redan limmat allt ;)

Men durson funkar. Antar att du skall ha denna innaför i ett ytavrinningsfack!?

ja såklart de ska testas först.. men ja limmar dom delarna som ja vet funkar redan innan.. å ja den ska va i ytavrinningsfack. ( som inte e byggt ännu ) tänkte bygga de efter rören e på plats, då vet ja hur mycke plats ja behöver.. aaaaaaaaaa, har tänkt lite iaf :skrattar:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt nytt kar på gång.. denna gång utan pengabrist :)

Man får gratulera till lottovinsten och kan bara känna sig avundsjuk.. :)..

Nu till topicfrågan.. Var ger durson för fördelar.. Slipper man helt sörpelljud ?

(Jo jag vet att jag hade kunnat söka mig till det men jag var ju bara tvungen att kommentera hbmannens tag.. )

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp saxmark du slipper alla sörpelljud helt de som låter mest på mitt kar förtillfället e fläckten på MH´n

Mmm.. Ditt coola kar ja.. Ser fram emot att få se det live.. :).. Hen en liten annan plan för avrinningen.. Lurar på att lösa det med en flotör liknande en som sitter i ett dass.. Dvs ju lägre nivå i sumpen desto större öppning i ventilen.. Vi får väl se om det funkar eller om det kläggar igen.. Återkommer med bilder under byggnationen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer i en durso om "hålet nedåt" sätts igen av något stort som ett t.ex. salladsblad. Finns det någon reservväg uppifrån för vattnet. Sannolikheten kanske är mycket liten att något kan fastna där för den skall ju ha passerat kanten på ytavrinningsfacket o.s.v. Jag hade själv en mindre översmämmning för några år sedan på grund av en igensatt ytavrinnare, dock ingen durso-konstruktion utan en igensatt kamkonstruktion där jag hade tänkt helt fel...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...