Scuba Postat 14 januari 2016 Postat 14 januari 2016 Det kommer å bli bra det där, känner igen mig i "scapandet"....man blir aldrig riktig nöjd... Kul å snackas hos rolle idag... Citera
kocknick Postat 15 januari 2016 Författare Postat 15 januari 2016 Nä man kan hålla på i evigheter! Men tror jag börjar närma mig nu, har lite sten kvar, kanske får ligga i sumpen tills dess! Ja det var trevligt scuba! Ska bli kul att se hur ditt 720 blir, har du nån tråd på ditt befintliga kar? 1 Citera
Scuba Postat 16 januari 2016 Postat 16 januari 2016 Ser ju mycket bra ut det där, snyggt när det inte är knökfullt i karet med LS. . Nä har ingen tråd på mitt befintliga, inte mycket å se, 140l aqua medic plug and play, med fraggpinnar lite här å där... Men nu är det i allafall bra tillväxt, efter sommarens å höstens tidsbrist (MC, golf, resor...mm) 1 Citera
kocknick Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 Karet får nog aldrig så mkt kärlek som på vintern Citera
Johan Postat 16 januari 2016 Postat 16 januari 2016 Nicke det börjar se riktigt bra ut! nu är det bara att fortsätta!!! det kommer att bli mycket bra Citera
kocknick Postat 16 januari 2016 Författare Postat 16 januari 2016 Tack o bock Johan! Jo nu är det bara att "följa med strömmen" ;D Citera
kocknick Postat 22 januari 2016 Författare Postat 22 januari 2016 Nya scapen känns bättre o bättre för varje dag som går, och med det var jag även att köpa lite nya koraller.. har fyllt på med några olika zoa/knappar, vet inte riktigt namn på dom, önskar att dom hade mer färg, ska beställa från wc nu när jag ska bli rik en fox coral, en grön flakväxande montipora, en acropora green slimer, som jag trodde skulle dö så fort jag stoppa ner den i karet, men icket. Sist men inte minst några klasar med xenia.. skulle också hämta hem en igelkottsfisk idag men den var lite för trött o hängig så blir att vänta o se om den repar sig. skönt med lön snart Glad fredag på er alla! 1 Citera
Johan Postat 22 januari 2016 Postat 22 januari 2016 Fan! Va kul att allt börjat att fungera! Nu börjar det roliga! Vilka koraller och fisk ska i!? Citera
kocknick Postat 23 januari 2016 Författare Postat 23 januari 2016 Jadu Johan listan är lång när det kommer till koraller! Men för att fatta mig kort så vill jag ha allt! Men ska försöka få tag i mer flakväxande, väldigt inne på just det... och i det stora hela blir det väl att försöka få till en bra blandning och få det att överleva och växa, svåra biten är väl att hålla allting stabilt? Så kanske inte kommer fylla karet med svåraste sps i början av min kariär men nån jävel ska jag väl våga mig på! Det jag brottas med nu är silikat, köpte remover igår så vi får se om jag blir av med det bruna... Fiskar Fler Anthias och olika art Naso blonde & naso elegans En gul kirurg En blå kirurg En mandarin hane Igelkott/puffer Typ! Skickat från min SM-T530 via Tapatalk 1 Citera
kocknick Postat 26 januari 2016 Författare Postat 26 januari 2016 Hur länge håller sig färdigblandat saltvatten? Haft streamer o doppvärmare igång nu i några dagar.. kan väl inte bli "dåligt" ? Citera
Scuba Postat 28 januari 2016 Postat 28 januari 2016 Inga problem, det blir inte dåligt. Se bara till att fylla på med osmosvatten om det har dunstat mycket, så inte salthalten blir för hög. Har du fått igång nya Gyren? Citera
kocknick Postat 29 januari 2016 Författare Postat 29 januari 2016 Ah det var det jag tänkte men ibland blir man osäker.. Har fått igång den och den spinner på, knäpptyst och även i vågläge! (Tystare än rw8) Känns som att nu vänder det! Skickat från min SM-T530 via Tapatalk 1 Citera
kocknick Postat 3 februari 2016 Författare Postat 3 februari 2016 Idag flyttade Uffe in i mitt kar, känns väldigt bra! Väntat länge på att få tag på en Diodon holocanthus till familjen. Han har en skadad stjärtfena och sen han kom till butik har varit väldigt skygg, så har inte velat ta hem han, men senaste dagarna hade släppt lite och då var valet inte svårt. Han har inte varit skygg eller stillastående sen han fick komma i karet och äter med god aptit, färsk bläckfisk blev första målet. Uffe.mp4 1 Citera
kocknick Postat 4 februari 2016 Författare Postat 4 februari 2016 Uffe är en pärla! han är riktigt rolig att titta på Tycker han ser mycket mera hälsosam ut idag. Men varje gång han åker förbi en korall blir man lite nojjig men än så länge sköter han sig! Citera
kocknick Postat 4 februari 2016 Författare Postat 4 februari 2016 Uffe bulkar upp! Uffe.22.mp4 Citera
kocknick Postat 18 februari 2016 Författare Postat 18 februari 2016 Ny för idag! Hoppas på prickfritt framöver. 1.mp4 1 Citera
kocknick Postat 20 februari 2016 Författare Postat 20 februari 2016 Är det någon som vet vad som händer? Allt mår bra och bra värden, ända avvikande är att jag tillsatt ozon sen igår morse. Citera
stigigemla Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Jag tycker det ser ut som att skummarkoppen är överfull. Citera
Lasse Postat 20 februari 2016 Postat 20 februari 2016 Ser ut som ozonet gett en flockningseffekt om det är avrinning ner Citera
kocknick Postat 21 februari 2016 Författare Postat 21 februari 2016 @lasse vad menas med flockningseffekt? @stigemla skummarkoppen rengjordes dagen innan, men ja det ser ut att det ska iaf höra hemma där.. men i filter sockan? Skickat från min SM-T530 via Tapatalk Citera
kocknick Postat 21 februari 2016 Författare Postat 21 februari 2016 Ja det är avrinning ner. Skickat från min SM-T530 via Tapatalk Citera
Lasse Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 Små luft/syrebunblor kan få lätta partiklar (eller mikroalger) att klumpa ihop sig i ytan (flockulation). Ozonet kan ha gett lite övermättat syrgas i burken och då har det här skett. MVH Lasse 1 Citera
stigigemla Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 Dessutom kan ozonet ha dödat trådalger som kan ingå i flockningen. 1 Citera
Lasse Postat 21 februari 2016 Postat 21 februari 2016 1 timme sedan, stigigemla sa: Dessutom kan ozonet ha dödat trådalger som kan ingå i flockningen. Helt riktigt, men var glad - extra näring ut ta dock lite försiktigare med ozonet. Skulle stänga och avvakta några dagar MVH Lasse 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.