Gå till innehåll

Nicke 450L+70L sump


kocknick

Rekommenderade inlägg

Nä man kan hålla på i evigheter! Men tror jag börjar närma mig nu, har lite sten kvar, kanske får ligga i sumpen tills dess!

 

Ja det var trevligt scuba! Ska bli kul att se hur ditt 720 blir, har du nån tråd på ditt befintliga kar?

 

 

 

2016-01-15 23.20.34.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju mycket bra ut det där, snyggt när det inte är knökfullt i karet med LS. .

 

Nä har ingen tråd på mitt befintliga, inte mycket å se, 140l aqua medic plug and play, med fraggpinnar lite här å där...

Men nu är det i allafall bra tillväxt, efter sommarens å höstens tidsbrist (MC, golf, resor...mm) 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

 

 

Nya scapen känns bättre o bättre för varje dag som går, och med det var jag även att köpa lite nya koraller.. har fyllt på med några olika zoa/knappar, vet inte riktigt namn på dom, önskar  att dom hade mer färg, ska beställa från wc nu när jag ska bli rik :) en fox coral, en grön flakväxande montipora, en acropora green slimer, som jag trodde skulle dö så fort jag stoppa ner den i karet, men icket. Sist men inte minst några klasar med xenia.. skulle också hämta hem en igelkottsfisk idag men den var lite för trött o hängig så blir att vänta o se om den repar sig.

 

skönt med lön snart :D 

 

Glad fredag på er alla!

2016-01-22 19.21.05.jpg

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jadu Johan :) listan är lång när det kommer till koraller! Men för att fatta mig kort så vill jag ha allt!

Men ska försöka få tag i mer flakväxande, väldigt inne på just det... och i det stora hela blir det väl att försöka få till en bra blandning och få det att överleva och växa, svåra biten är väl att hålla allting stabilt? Så kanske inte kommer fylla karet med svåraste sps i början av min kariär men nån jävel ska jag väl våga mig på! :D

Det jag brottas med nu är silikat, köpte remover igår så vi får se om jag blir av med det bruna...

Fiskar

Fler Anthias och olika art

Naso blonde & naso elegans

En gul kirurg

En blå kirurg

En mandarin hane

Igelkott/puffer

Typ! :)

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag flyttade Uffe in i mitt kar, känns väldigt bra! Väntat länge på att få tag på en Diodon holocanthus till familjen.

 

Han har en skadad stjärtfena och sen han kom till butik har varit väldigt skygg, så har inte velat ta hem han, men senaste dagarna hade släppt lite och då var valet inte svårt. 

 

Han har inte varit skygg eller stillastående sen han fick komma i karet och äter med god aptit, färsk bläckfisk blev första målet.

Uffe.mp4

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...