Gå till innehåll

aquatronica - Akvariedator


Tedb

Rekommenderade inlägg

mycke intressant då den mäter saker som jag tidigare alldrig hört att man kan göra med en akvariedator

Sensorer

• Vattentemperatur

• Lufttemperatur

• Luftfuktighet

• pH

• Nitrit

• Nitrat

• Generell Hårdhet

• ORP

• Konduktivitet

• Salinitet

• Syre

• Kalcium

• Ammonium

• Vattennivå

• Vattenflöde

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mycke intressant då den mäter saker som jag tidigare alldrig hört att man kan göra med en akvariedator

Sensorer

• Vattentemperatur

• Lufttemperatur

• Luftfuktighet

• pH

• Nitrit

• Nitrat

• Generell Hårdhet

• ORP

• Konduktivitet

• Salinitet

• Syre

• Kalcium

• Ammonium

• Vattennivå

• Vattenflöde

Vart såg du detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det aquatronica vi pratat om eller den svenska?

Skickade en förfrågan till EnEyE.se och de verkar inte vara så alls att de hadde nått intresse för oss privatpersoner. Var mer en gör en förfrågan så kan vi skicka en offert vad du är intresserad utav men de riktar sig bara till affärer etc :smiley5:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en tråd om eneye för några måndader sedan va upp på zoo expo i stockholm å då stog dom å visade upp sina produkter.

Tyvär va dom inte intreserad av privat personer utan bara butiker dessutom verkade dom inte specielt kunniga inom akvaristiken stora å klumpiga mätare å stora kopplingsdosor.

Skulle ta en hel sump om man ska mäta alla värden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade en tråd om eneye för några måndader sedan va upp på zoo expo i stockholm å då stog dom å visade upp sina produkter.

Tyvär va dom inte intreserad av privat personer utan bara butiker dessutom verkade dom inte specielt kunniga inom akvaristiken stora å klumpiga mätare å stora kopplingsdosor.

Skulle ta en hel sump om man ska mäta alla värden.

Tack jimmy!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 månader senare...

Jag fick en kopia av manualen av tillverkaren. Om någon annan är intresserad så kan ni skicka ett PM med eran e-postadress.

Jag frågade också om det gick bra att köpa enheten från Tyskland då jag inte vet någon i Sverige som säljer och det är ju vanligtvis billigare där. Anledningen till att jag frågade är att den tyska enheten verkar vara på just tyska och det vore ju lite tråkigt om man inte skulle kunna ändra till engelska. Fick då följande svar:

# each kit is country-configured, meaning that the available languages are that of the country and (always) English;

# it is our procedure to avoid diversion of products outside of a given territory, therefore we’re not very comfortable with you buying the product outside your country. We do suggest you buy the product through our web site at www.bice-srl.com.

Det borde med andra ord gå utmärkt att köpa från Tyskland, men det hade rätt bra priser i win webbutik. Det står dock att VAT ej är inkluderad. Undrar om det tillkommer och vad den är i Italien?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...