Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

• Svar 280
  • Visningar 27k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Nu har 1 anemon blivit 2 anemoner. [emoji4] Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Nu har anemonen flyttat runt ytterligare. Hoppas den stannar där den är nu för den är väldigt synlig. Är detta verkligen en BTA? I början var den mycket uppblåst men nu är den aldrig det. Skickat

• Kom och tänka på denna korall, är det normalt att polyperna inte är ute? Dem är ute på den övre men inte den nedre delen, beror det på att den nedre delen inte har direkt ljus mot sig? Annars ser den

Populära bilder

Postat

e6e2b3a77438495bdf08c3fe2c8eae7f.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Härligt att se, då fick clownen äntligen sin anemone. Här hämma släppte dom andra tre inte in nykomlingen trots att det fanns tre anemoner. Så det var lite synd om den, men nu såg den ut att trivas hos dig Rickard. :-) Med vänlig hälsning Boman

Postat
  • Författare

Ja, det blir nog bra det där :D Har du försökt fånga den lilla clownen? Bara att höra av sig när du lyckats. :)

Vad är namnet på denna anemon?

Postat
  • Författare

Tack! Misstänkte det men blev lite osäker när den inte har några bubblor just nu :)

Postat
  • Författare

Kom och tänka på denna korall, är det normalt att polyperna inte är ute? Dem är ute på den övre men inte den nedre delen, beror det på att den nedre delen inte har direkt ljus mot sig? Annars ser den ut att må bra :)

3a785826bb836f66ed5b8652ba68438c.jpg

Postat
  • Författare

Funkar Fauna Marins Reef Scape Foam för att limma koraller också eller är det bara för LS? Snabbt svar tack 7f6a155578c1057ac10ad5fb42cf55dd.jpg

Postat

Det expanderar rätt bra och torkar inte allt för snabbt. Jag hade inte limmat koraller med det!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Postat
  • Författare

Det var synd, har slut på korallim :( Tänkte göra om scapen lite grann när korallerna ändå inte sitter fast. Det räcker alltså att ta väldigt lite skum för att limma ihop LS?

Postat

Njae det går åt en del. Testa dig fram. Jag hade plast handske och smetade ut det ordentligt i slutet så det skulle få bra fäste

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Postat
  • Författare

Köpte 6st turbosnäckor för en vecka sedan, men dem verkar inte jobba mycket alls! Köpte dem för att bli av med lite gröna alger men än så länge gör dem typ ingenting. Nånting som är fel eller vad beror det på?

Postat

Äter turbosnäckor gröna alger överhuvudtaget?

Vill minnas att mina inte gjorde det senast jag höll på med salt.

Postat
  • Författare

Det är den informationen jag har fått, att jag skulle hoppa över eremiter och skaffa turbosnäckor istället. Vad finns det annars att göra åt dem?

Postat

jag har sjöborrar. Dom är grymt bra algätare. Dock måste man ha koraller o liknande fastlimmat annars välter dom det. En del sorter tar med sej saker i taggarna

Postat
  • Författare

Hade ju tänkt att vänta med att köpa några fler invånare. Finns det nåt sätt att hålla algerna nere om in sniglarna rör dem? Hur ska jag göra för att få bort dem, eller försvinner dem av sig själv?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.