Gå till innehåll

Mitt Rsm 130


Richard_22

Rekommenderade inlägg

Tror tyvärr det blir svårt, har inte de rätta stenarna. Känns som det är lite för mycket LS i karet, kanske får sälja nån sten som inte passar in. Grunden är 3 st stenar som sitter på ett pvc-rör, den i botten är stor och platt. Fler idéer tack! ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har det hänt lite grejor igen :) Igår var vi på Akvarielagret i Stockholm, mycket intressant fanns det där :o

Det som fick följa med hem var en xenia som sitter fast på en liten sten, en six line wrasse och 3st pyamas-kardinalfiskar/ sphaeramia nematoptetra. Ska försöka få till en bild på dem ;)

Har fortfarande problem med de gröna trådalgerna, turbosnäckorna äter inte alls av dem. Vad kan jag göra åt det?

Mvh Richard

Skickat från min iPad med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt rullar på bra, invånarna verkar trivas! Tog lite vattentester idag, alla värden ser bra ut förutom KH. Det ligger 5,5. Inget annat värde har påverkats av det och allting verkar ok. Bör jag göra nåt åt det?

Mvh Richard

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir jag lite fundersam... Håller på att kolla igenom nybörjarhörnan och hittade då tråden "Rostfärgad beläggning intill koraller". Läste att någon skrev att det var dinos (aldrig hört det förr) och att det blir som trådar med bubblor på, samt "rostet" i sanden. Jag har också haft eller har "rost" i sanden och små bruna trådar med bubblor på. Jag har alltid trott att det är kiselalger eller nån annan sort men det kanske är fel? Kan någon berätta lite mer om dinos och vad man ska göra isåfall?

Mvh Richard

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan tyvärr inte lägga upp bild på några dagar, har precis åkt hemifrån och är påväg till fjällen.

Det brukar inte vara mycket bubblor men lite, när jag ser det brukar jag ta bort dem men dem kommer tillbaka efter ett tag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...