stigigemla Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 Min 25 mm box med böjar och luftinsläpp i inre breddavrinning klarade ungefär 2000 liter per timme. Och Eheimpumpen ger väl en gnutta mer. Citera
Vandal Postat 22 mars 2011 Postat 22 mars 2011 ja, den ger 3400l/h men det minskar ju med höjd och krökar... bygger 2 stycken iallafall... ju mer failsafe man är desto bättre...får komma ner när jag är hos föräldrarna i april och spana in ditt bygge... Citera
Saltwaters Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Vilken rör dimision är lämplig till ett 63l kar, 16l sump?Undrar även vart jag kan få tag på backventilen det pratats om här, o vad den fyller för funktion?mvh Citera
Blåbert Postat 3 december 2012 Postat 3 december 2012 Med wavebox skall du bara ha ytavrinning i mitten om du inte gillar att höra när det skvalpar. Lutar du lite på sidan med överrinningskammen så kan det bli helt skvalpfritt.Viktigt! Jag är på viöpen att beställa en wavebox, men då bör man nog fundera lite till då... Egentligen är man ju intresserad av böljjande flöde under vatten, inte på ytan. Bättre med två vanliga pumpar ändå kanske? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.