wrroomm77 Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 Nån som kan svara på vad detta kan vara för korall?? jag kan inte hitta den nånstans men jag tror själv att det är nån typ av hjärnkorall.Det är väldigt dåliga bilder men hoppas att det är nån som kan tyda dom.Den har ca 0.5 cm stora polyper och skelettet är vitt med gropar där polyper suttit den var lite halvdöd för den satt på levande sten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 dålig bild men kan tänka mig att den är nån form av montipora Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 19 december 2005 Dela Postat 19 december 2005 bilden är ju inte så tydlig, men det finns en siderastrea som också stämmer in på din beskrivning. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ingvar Hellmalm Postat 20 december 2005 Dela Postat 20 december 2005 Tag en bättre bild! Kan även vara en Fungia. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrroomm77 Postat 20 december 2005 Författare Dela Postat 20 december 2005 astrea hmm skelettstrukturen är beskrivet som "cerioid" i fossås bok korallrevsakvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrroomm77 Postat 22 januari 2006 Författare Dela Postat 22 januari 2006 Jag undrar om nån har nån aning vad detta är för korall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Svårt att se polyperna.. Merulina l kanske??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 de där ser ut som en favia Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 För mig ser det ut som en Favia.Grattis! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.