LasseH Postat 24 december 2005 Postat 24 december 2005 Jag har en stor Pallet som jag har haft länge och så köpte jag en ny kirurg leucosternom som är mindre den blir jagad av Palleten hela tiden är det någon som har en idè på hur jag skall göra så att den vågar komma fram Citera
stigigemla Postat 24 december 2005 Postat 24 december 2005 Det kan ibland bli bättre efter tre - fyra dagar. Lycka till.GOD JUL!! Citera
Dimorb Postat 24 december 2005 Postat 24 december 2005 A. Leucosternon kan vara mycket aggressiv mot andra fiskar så när den har vuxit till sig lite så kommer den att ge igen med det dubbla.Det finns dock en god chans att den inte hinner det då överlevnadsstatistiken på dem är dålig. Om den konstant blir jagad så är risken stor att den får prick vilket den har väldigt lätt för även utan jakt. Citera
Capote Postat 25 december 2005 Postat 25 december 2005 Ett gammalt knep är att sätta en spegel mot framrutan så att Hepatusen får fullt upp med att jaga sig själv(Jag har själv aldrig lyckats nåtvidare med det...). Det måste dock i alla fall vara en rejält stor spegel. Om Hepatusen är stor så kanske du kan stänga in honom i ett hörn av akvariet med en glasskiva och på så sätt ge Leucosternon tid att etablera i burken. Leucosternon är en av de prickkänsligaste kirurgerna och stress löser ut latent prick, så om paletten inte ger sig omgående måste du försöka få slut på jakten. Citera
LasseH Postat 26 december 2005 Författare Postat 26 december 2005 Jag har en stor Pallet som jag har haft länge och så köpte jag en ny kirurg leucosternom som är mindre den blir jagad av Palleten hela tiden är det någon som har en idè på hur jag skall göra så att den vågar komma framDom blev kompisar på tjedje dagen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.