Gå till innehåll

Pallet


LasseH

Rekommenderade inlägg

A. Leucosternon kan vara mycket aggressiv mot andra fiskar så när den har vuxit till sig lite så kommer den att ge igen med det dubbla.

Det finns dock en god chans att den inte hinner det då överlevnadsstatistiken på dem är dålig. Om den konstant blir jagad så är risken stor att den får prick vilket den har väldigt lätt för även utan jakt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett gammalt knep är att sätta en spegel mot framrutan så att Hepatusen får fullt upp med att jaga sig själv(Jag har själv aldrig lyckats nåtvidare med det...). Det måste dock i alla fall vara en rejält stor spegel. Om Hepatusen är stor så kanske du kan stänga in honom i ett hörn av akvariet med en glasskiva och på så sätt ge Leucosternon tid att etablera i burken. Leucosternon är en av de prickkänsligaste kirurgerna och stress löser ut latent prick, så om paletten inte ger sig omgående måste du försöka få slut på jakten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en stor Pallet som jag har haft länge och så köpte jag en ny kirurg leucosternom som är mindre den blir jagad av Palleten hela tiden är det någon som har en idè på hur jag skall göra så att den vågar komma fram

Dom blev kompisar på tjedje dagen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...