Gå till innehåll

Problem med Tunze Osmolator


Dimorb

Rekommenderade inlägg

Har en tunze osmolator 3155 som packades upp helt ny idag och som betedde sig lite konstigt efter att jag hade fått den på plats..

 

Den optiska sensorn och säkerhetsflotören sitter som de ska och pumpen går igång. Jag har testat lägsta nivå och högsta nivå innan jag drog alla kablar så som jag vill ha dem och då fungerade allting fint. 

 

Men nu efter att allt är indraget startar och stoppar pumpen med korta intervaller. Den går i 15-20 sekunder och så stoppar den i 15-20 sekunder. Sådär håller den på hela tiden. Någon som har haft samma problem eller har en gissning på vad det kan bero på?

 

Funderade på om det kan vara så att pumpen är inställd på att bara pumpa i en viss tid eller en viss mängd liter? 

 

Tacksam för tips om någon har varit med om liknande.

 

/Andre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

1 timme sedan, Dimorb sa:

Har en tunze osmolator 3155 som packades upp helt ny idag och som betedde sig lite konstigt efter att jag hade fått den på plats..

 

Den optiska sensorn och säkerhetsflotören sitter som de ska och pumpen går igång. Jag har testat lägsta nivå och högsta nivå innan jag drog alla kablar så som jag vill ha dem och då fungerade allting fint. 

 

Men nu efter att allt är indraget startar och stoppar pumpen med korta intervaller. Den går i 15-20 sekunder och så stoppar den i 15-20 sekunder. Sådär håller den på hela tiden. Någon som har haft samma problem eller har en gissning på vad det kan bero på?

 

Funderade på om det kan vara så att pumpen är inställd på att bara pumpa i en viss tid eller en viss mängd liter? 

 

Tacksam för tips om någon har varit med om liknande.

 

/Andre.

 

Har du slangenutloppet från osmolatorpumpen under vattenytan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...