akvarium123 Postat 5 augusti 2016 Postat 5 augusti 2016 Hej, Håller på kikar på vilken väg jag skall välja med akvariedator. Lutar åt någon arduino-lösning. Har ni något tips på hur man löser styrbara uttagen på ett snyggt vis? Själva kopplingen är inget bekymmer, det är snarare uttagen som sådana. Mvh/ Nordberg Citera
wrang Postat 5 augusti 2016 Postat 5 augusti 2016 Kolla på denna sidan Finns massa roliga saker för akvariedatorn https://www.cooking-hacks.com/documentation/tutorials/open-aquarium-aquaponics-fish-tank-monitoring-arduino/ /Christian Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk Citera
akvarium123 Postat 5 augusti 2016 Författare Postat 5 augusti 2016 Tackar för den! Dom hade en rf-strip, skall se om jag hittar nån bra modul för de. Har lurat lite på att köra på robo-tank.ca koncept. Citera
akvarium123 Postat 5 augusti 2016 Författare Postat 5 augusti 2016 Är det någon här som kläckt isär en power-strip/grenuttag och kopplat själva? Citera
wrang Postat 5 augusti 2016 Postat 5 augusti 2016 Japp för länge sedan när jag hade en IKS dator så byggde jag en egen styrdosa. Körde med solidstate relä /Christian Skickat från min iPhone 6s med Tapatalk Citera
Folka78 Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 En idé jag fick är att köpa fjärrstyrda uttag (typ Nexa) och sedan en remote-transmitter (ex Tellstick) eller dylikt. Citera
Lasse Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Är det bara på och av för belysning och eventuellt några pumpar så skulle det fungera. Belysningen i mitt Nano sköter jag genom Verisures energistyrning. Webb baserat MVH Lasse Citera
peterj66 Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Denna finns ju också: https://fish.aquaristic.net/en/Internal/aquaristic-net-aquaristic-net/Gembird-programmable-power-outlet-Energenie-EG-PMS2Energenie-EG-PMS2-USB.html Citera
Lasse Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 En tidigare modell har jag använt. Den var suverän när jag äntligen fick en som fungerade. Aquaristic net skicka 3 till mig inna jag fick en utan fel. Denna modell som är ny verkar vara bättre. Jag vet att David på sjöfart användet den utan problem MVH Lasse 1 Citera
peterj66 Postat 13 september 2016 Postat 13 september 2016 Eller så bygger man en själv med Arduino, men det blir inte mycket billigare. Då får man å andra sidan uttag som man kan programmera hur man vill. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.