Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Jag har precis fått min osmos och funderar på om jag ska göra några större vattenbyten eller bara fortsätta som vanligt med ca 10%/vecka? Behöver köpa ny salthink också, har kört Red Sea Pro nu men om jag ska köra lite större vattenbyten ett tag kanske KH svänger för mkt? Hur hade du gjort?

/Mats   

Postat

Har du några problem med akvariet som följd av kranvattnet? Isf kanske problemen försvinner fortare med större vattenbyten. Men i annat fall kanske stora vattenbyten i sig stör akvariet mer än den eventuella förbättringen.

Postat
On 12 september 2016 at 16:05, Mazzi sa:

Jag har precis fått min osmos och funderar på om jag ska göra några större vattenbyten eller bara fortsätta som vanligt med ca 10%/vecka? Behöver köpa ny salthink också, har kört Red Sea Pro nu men om jag ska köra lite större vattenbyten ett tag kanske KH svänger för mkt? Hur hade du gjort?

/Mats   

Större vattenbyten skall man aldrig göra om man inte tvingas av ngt skäl. För vanligt "underhåll" tycker jag 10% varannan vecka eller lite oftare är perfekt.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...