Postat 22 september 20169 Ă„r Jaha ja...SĂ„ dĂ„ var sommaren över och man fĂ„r lite mer tid till sina akvarium.  Det hĂ€r karet har puttrat pĂ„ i ca 1mĂ„nad mörklagt, och nu ca 2veckor med belysning pĂ„, med ökning 1tim/v. 2st smĂ„ clowner fick oxĂ„ hoppa i nu.  Lite info om baljan: 720l med intern sump Deltec 1660 Kelo led AK200S Retur pump stĂ€llbar eheim. Maxspect gyre 150.(kommer att ökas pĂ„) Eheim 2075 ytterfilter med siporax och en uvc inkopplad pĂ„ den.  Inriktning pĂ„ karet? Ja det kan barka ivĂ€g Ă„t vilket hĂ„ll som helst, men just nu Ă€r vĂ€l mĂ„let lite större fisk, Imperator, zebra murĂ€na, kirurg..osv Samt lite sps och ev. nĂ„gra mjukisar beroende pĂ„ fiskvalet...  Â
Postat 22 september 20169 Är Ja riktigt frÀckt Àr det. Och en extra djupkÀnsla med BTN modulen uppe till vÀnster. Ja mÄste sÀga att ja gillar din ide skarpt.
Postat 22 september 20169 Ă„r Författare Tackar alla! Fototapeten Ă€r gjord frĂ„n 2 olika foton. Btn modulen döljer skummaren som sticker upp en bit ovanför karet. Ăr riktigt nöjd med djupkĂ€nslan i karet och fĂ€rgnyansen pĂ„ det blĂ„a, var lite rĂ€dd först innan jag fick till det att det skulle bli "disney" blĂ„.....  Ăr det nĂ„n som har erfarenhet av zebra murĂ€na i sitt kar?
Postat 22 september 20169 Är Ser bra ut! Du bör dock ta dig en funderare om du verkligen vill blanda murÀna och stora fiskar med sps. De brukar fÄ nÀringsvÀrdena att dra ivÀg vilket inte spser gillar
Postat 23 september 20169 Är MÄste stÀmma in i kören och sÀga att bakgrunden Àr riktigt snyggt! Inte lÀtt att fÄ till det sÄ bra!
Postat 23 september 20169 Ă„r Författare 8 timmar sedan, Vidofner sa: Ser bra ut! Du bör dock ta dig en funderare om du verkligen vill blanda murĂ€na och stora fiskar med sps. De brukar fĂ„ nĂ€ringsvĂ€rdena att dra ivĂ€g vilket inte spser gillar  Japp...Ă€r medveten om det sĂ„ acropora Ă„ dylikt gĂ„r bort, dĂ€remot sĂ„ finns det sps som fungerar riktigt bra Ă€ven i höga nĂ€ringsvĂ€rden hos mig, bla stylophora, seriatopora, pavona...har dessa i ett annat kar med höga vĂ€rden och dom vĂ€xer sĂ„ det knakar och har riktigt "mustiga" fĂ€rger...Vill ej ha bleka koraller.  Men som sagt, inriktningen blir i första hand fiskar sen fĂ„r jag anpassa det övriga efter dom.... Â
Postat 30 september 20169 Är Du har nog startat en ny inriktning Jerka! cool fisklista! Grattis till största saltbaljan i LuleÄ
Postat 8 oktober 20168 Är Författare Jaha ja dÄ har man fÄtt i nÄn korallpinne.. Nu vÀntar man pÄ att fÄ i mer fisk... Imperator, drakfisk, zebramurÀna....
Postat 2 december 20168 Ă„r skulle inte vĂ„ga ha en sĂ„n för sĂ„ klumpig som jag Ă€r skulle jag sĂ€kert sticka mej nĂ€r jag va i karet o roddade. men dom Ă€r grymt fina. Ăter den, man har ju sett att mĂ„nga har svĂ„rt att fĂ„ dom o ta död mat Â
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.