Scuba Postat 22 september 2016 Postat 22 september 2016 Jaha ja...Så då var sommaren över och man får lite mer tid till sina akvarium. Det här karet har puttrat på i ca 1månad mörklagt, och nu ca 2veckor med belysning på, med ökning 1tim/v. 2st små clowner fick oxå hoppa i nu. Lite info om baljan: 720l med intern sump Deltec 1660 Kelo led AK200S Retur pump ställbar eheim. Maxspect gyre 150.(kommer att ökas på) Eheim 2075 ytterfilter med siporax och en uvc inkopplad på den. Inriktning på karet? Ja det kan barka iväg åt vilket håll som helst, men just nu är väl målet lite större fisk, Imperator, zebra muräna, kirurg..osv Samt lite sps och ev. några mjukisar beroende på fiskvalet... 11 Citera
LN21 Postat 22 september 2016 Postat 22 september 2016 Ja riktigt fräckt är det. Och en extra djupkänsla med BTN modulen uppe till vänster. Ja måste säga att ja gillar din ide skarpt. Citera
kocknick Postat 22 september 2016 Postat 22 september 2016 Bra jobbat! Skickat från min SM-N910F via Tapatalk Citera
Scuba Postat 22 september 2016 Författare Postat 22 september 2016 Tackar alla! Fototapeten är gjord från 2 olika foton. Btn modulen döljer skummaren som sticker upp en bit ovanför karet. Är riktigt nöjd med djupkänslan i karet och färgnyansen på det blåa, var lite rädd först innan jag fick till det att det skulle bli "disney" blå..... Är det nån som har erfarenhet av zebra muräna i sitt kar? Citera
Vidofner Postat 22 september 2016 Postat 22 september 2016 Ser bra ut! Du bör dock ta dig en funderare om du verkligen vill blanda muräna och stora fiskar med sps. De brukar få näringsvärdena att dra iväg vilket inte spser gillar Citera
Slanten Postat 23 september 2016 Postat 23 september 2016 Måste stämma in i kören och säga att bakgrunden är riktigt snyggt! Inte lätt att få till det så bra! Citera
Scuba Postat 23 september 2016 Författare Postat 23 september 2016 8 timmar sedan, Vidofner sa: Ser bra ut! Du bör dock ta dig en funderare om du verkligen vill blanda muräna och stora fiskar med sps. De brukar få näringsvärdena att dra iväg vilket inte spser gillar Japp...är medveten om det så acropora å dylikt går bort, däremot så finns det sps som fungerar riktigt bra även i höga näringsvärden hos mig, bla stylophora, seriatopora, pavona...har dessa i ett annat kar med höga värden och dom växer så det knakar och har riktigt "mustiga" färger...Vill ej ha bleka koraller. Men som sagt, inriktningen blir i första hand fiskar sen får jag anpassa det övriga efter dom.... 1 Citera
Johan Postat 30 september 2016 Postat 30 september 2016 Du har nog startat en ny inriktning Jerka! cool fisklista! Grattis till största saltbaljan i Luleå Citera
Scuba Postat 8 oktober 2016 Författare Postat 8 oktober 2016 Jaha ja då har man fått i nån korallpinne.. Nu väntar man på att få i mer fisk... Imperator, drakfisk, zebramuräna.... 4 Citera
Scuba Postat 2 december 2016 Författare Postat 2 december 2016 En av drömfiskarna på plats.... 3 Citera
krille 55 Postat 2 december 2016 Postat 2 december 2016 skulle inte våga ha en sån för så klumpig som jag är skulle jag säkert sticka mej när jag va i karet o roddade. men dom är grymt fina. Äter den, man har ju sett att många har svårt att få dom o ta död mat Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.