Gå till innehåll

Tystare skimmer ?


taspan78

Rekommenderade inlägg

Jag har den skim c-skim1800 från red sea och tycker att det är ganska bullrig faktiskt.Jag har karet i vardagsrum och det är inte det bästa att lyssna på skimmer hela tiden.

har ni någon idé hur kan jag reducera ljudet?eller måste jag byta den till någon Annan märke?

tack på förhand 

tasos

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det är motorn som bullrar....vet ej faktiskt...det kan vara "normal" ljud för den skimmer men jag undrar om det finns nåt som man kan göra för att minska något ljudet....

den låter mer än själv huvudpumpa+ de 4 lilla pumpor som min kar har på sig...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det en ny eller begagnad skummare?

Ofta kan man få en högljudd skummare lite tystare genom att se till att pumpen/motorn inte vibrerar emot någon del av själva skummaren. Likaså att göra rent motorn riktigt ordentligt kan hjälpa.

Red Sea skummare är tyvärr rätt kända för att föra oväsen, många byter ut dem av den anledningen.

 

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummaren är ju helt ny antar jag då du köpte akvariet nytt. Kan hända att den ger sig lite med mer användning. Annars får du klämma och lirka lite och se om du hittar vad det är som orsakar mest ljud. Du kan kanske låta den gå på natten så länge när du inte är i rummet och se om den går in sig.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack alla för svaren !

skimmern är helt ny....

Jag har aldrig haft en skimmer förut men jag har än känsla att

den fungerar som det ska och att ljudet är den "normal" för den skimmern ....hoppas att det blir något bättre med tiden....

Att ha den stängd när jag är hemma och sitter i vardagsrummet låter Sommen bra idee men ....är det longör karet? I såna fall blir det ca 16-18 timmar Sommen ska fungerar....blir det något problem för karet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns många faktorer att gå igenom innan man bara shoppar loss en ny skummare, men först , gör en liten video där du spelar in en sekvens på skummaren där du kör den av o på , så ser/Hör pojkarna på detta forum om det är rätt eller fel.. skulle jag gissa.. börja med , kostar inget.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...