Larsson Postat 11 december 2016 Postat 11 december 2016 (ändrat) Min clownfisk såg hängig ut idag och har i princip bara legat i sin anemon. Han har fått som ett vitt parti på huvudet och så tycker jag att hans ögon är lite grumliga. kan detta vara svampinfektion? Ändrat 15 december 2016 av Ouscazz Förtydligat rubrik /Mod Citera
Ouscazz Postat 12 december 2016 Postat 12 december 2016 Kanske någon av de här duktiga farbröderna har en aning? @stigigemla @Lasse Citera
Kimozabe Postat 12 december 2016 Postat 12 december 2016 Jag kan för lite men provade att Googlade och hittade en del som skrivit om grumligt öga kopplat till skada från tex sten eller annat och som självläker. Har du provat att googla lite, även på engelska? Mvh Kim Citera
Kimozabe Postat 12 december 2016 Postat 12 december 2016 (ändrat) http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1541991 Brooklynella? Mvh Kim Ändrat 12 december 2016 av Kimozabe Citera
Larsson Postat 13 december 2016 Författare Postat 13 december 2016 Tack för tips han har inte någon vit hinna på kroppen, idag åt han lite. det vita partiet på huvudet ser likadant ut fortfarande. ska försöka forska vidare lite... Citera
Larsson Postat 15 december 2016 Författare Postat 15 december 2016 On 2016-12-12 at 14:38, Kimozabe sa: http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1541991 Brooklynella? Mvh Kim Det har ju gått ca. 2 dagar nu och jag måste verkligen säga att det liknar brooklynella nu min kirurg är också sjuk nu och även min sandvändande goby verkar vara hängig. en av mina anthias har kolat . pratade med triton och de sa att oftast hjälper inte medicinering mot detta...men att jag borde göra ett sötvattensdopp, men jag har inte lyckats få tag på dom varken med håv eller fiskfälla. jag köpte även uv som jag nu har dragit igång samt gjort ett vattenbyte och skall göra ett till. än så länge käkar fiskarna. såhär ser firrarna ut nu.. svårt att se på clownfisken när man tittar på bilderna. någon som varit med om detta eller har några bra tips på vad jag kan göra? Citera
Larsson Postat 15 december 2016 Författare Postat 15 december 2016 Han har även fått som bruna partier se bilder... Citera
Ouscazz Postat 15 december 2016 Postat 15 december 2016 Jag kan inte hjälpa dig men har ändrat trådrubriken så att fler ser att du behöver hjälp snabbt. 1 Citera
Christian J Postat 15 december 2016 Postat 15 december 2016 Det är ofta lättare att fånga fiskar på natten, när de sover. Citera
Larsson Postat 15 december 2016 Författare Postat 15 december 2016 4 timmar sedan, Christian J sa: Det är ofta lättare att fånga fiskar på natten, när de sover. Ska man chocktända och försöka fånga eller ska man försöka i mörkret? Citera
Christian J Postat 15 december 2016 Postat 15 december 2016 Jag har använt en ficklampa, eller så har det inte varit helt mörkt i rummet. 1 Citera
Larsson Postat 16 december 2016 Författare Postat 16 december 2016 Såhär ser dom ut idag efter ett dygn med uv samt ett vattenbyte. vad tror ni det kan vara för sjukdom? dom åt desseurom med god aptit idag. Citera
Tribiani Postat 16 december 2016 Postat 16 december 2016 Jag vet tyvärr inte vad det är för sjukdom men de ser ju friskare ut än tidigare. Att de äter bra är positivt. Hoppas att de klarar sig. Citera
Larsson Postat 16 december 2016 Författare Postat 16 december 2016 Jag hoppas verkligen att de klarar sig och att det inte är brooklynella för det verkar tyvär mest vara dödlig utgång, inte så många jag har läst om som lyckats medicinera bort detta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.