Reryd Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Vilket salt tycker ni är bäst och varför? Har äntligen fått hem mitt rsm 250c och nu ska jag beställa resten så jag kan få igång det! Hört olika om salt sorter men ni som provat fler märken va säger ni? Citera
Ouscazz Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Jag använder salt från Red Sea. Anledningen är stabila värden, jämn kvalitet. Citera
Kjelle Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Bra att börja med är allt Tropic Marin - Pro Reef. Ligger bra i värderna direkt http://www.tropic-marin.com/meersalze/pro-reef-meersalz/?lang=en Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro Citera
Kimozabe Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Jag har provat en låda Blue Treasure SPS som verkar ha tveksamma värden. Har en blandning som fått stå i 1 vecka snart, ska mäta värden på den i helgen. Har haft (högt?) fosfat, 0,10-0,15 på samtliga mätningar. Högt magnesium 1470 - max värde Salifert, tömde sprutan. Samtliga mätningar. Mvh Kim Citera
Ouscazz Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 8 minuter sedan, Kimozabe sa: Jag har provat en låda Blue Treasure SPS Jag provade också Blue Treasure SPS, fortsatte inte... Red Sea har en bra tjänst online. Skicka in batchnumret som står på hinken så svarar de med ett mejl med alla värden. http://www.redseafish.com/my-batch/ 2 Citera
Reryd Postat 9 februari 2017 Författare Postat 9 februari 2017 Tropic marin låter bra! Men vart kan ja köpa den? Finns den inte i sverige? Någon som provat Fauna marins salt från triton? De skriver att det är det bästa de provat? Gick inte att lägga upp en länk? Citera
addo Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Körde FM ganska länge men bytte då det hade lite för högt KH för min smak, annars fungerade det utmärkt. Jag har även testat microbe lift, det var också helt ok. Nu kör jag Aqua Forest Reef salt för att testa. Det löser sig väldigt bra och har ett KH som är lagom för hur jag vill ha det, jag kommer köra minst en hink till och sen testa Red Sea för för att se vad jag tycker om det. Dom flesta salt verkar vara rätt bra. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.