Lasse Postat 15 maj 2017 Postat 15 maj 2017 Att balansera på en knivsudd är aldrig lätt, risken att falla är stor - det gäller alla - det enda som är sant är att hur man än vänder sig så har man ändan där bak MVH Lasse Citera
Dimorb Postat 15 maj 2017 Författare Postat 15 maj 2017 Ja det är sant. Nu måste jag nog dock ta ett beslut. För fiskarna slåss lite väl mycket. Antingen starta upp flera karantänsakvarium (inte så poppis när man är nybakad pappa) eller förlita sig på att tecknen är ok och det är good to go Fisken har gått en vecka, ingen synlig prick sedan dag 1, äter friskt, slåss friskt, simmar raskt och är observanta på allt som sker utanför akvariet och den har god tjocklek jämfört med det som kom sist. Så jag tror jag går för det. Citera
Christian J Postat 16 maj 2017 Postat 16 maj 2017 Du skulle kunna använda en bur i visningskaret som extra försiktighetsåtgärd: https://reefbuilders.com/2016/06/05/20-bucks-spent-fish-health/ --en enda bur räcker förstås inte om du har många nya fiskar, men du skulle kunna ha flera burar, eller bara sätta den bråkigaste fisken i en bur och låta resten fortsätta gå i karantänskaren. Citera
Dimorb Postat 16 maj 2017 Författare Postat 16 maj 2017 Har startat ett kar till (har varit i gång parallellt) där jag tänkte flytta över en del fisk. Bara svårt å bestämma vem som skall flytta. Har sett 2 st som gör mycket utfall mot de andra fiskarna.. och den ena av dem slår massor mot den andra. Så antingen må jag ha en hissigpropp i varje kar och de andra fördelade ut så de tar aggressionerna eller så får jag ha de 2 aggressiva tillsammans och de andra "snälla" tillsammans Citera
Christian J Postat 16 maj 2017 Postat 16 maj 2017 Står karen mörkt? Det borde göra fiskarna sömniga och lugnare. 1 Citera
Lasse Postat 17 maj 2017 Postat 17 maj 2017 Mörkt och kyligare lugnar ner ganska ordentligt som Christian påpekar här ovanför. MVH Lasse Citera
Dimorb Postat 17 maj 2017 Författare Postat 17 maj 2017 Ja de står både kyligt och mört i olika etapper.. Dag 1-2 helt mörkt, dag 3-4 blått ljus och därefter "vanligt" ljus med enkel vit kina led. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.