Karl Einar Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Hej, jag har haft min hydrometer från Instant Ocean i några veckor nu, den har fungerat utan problem tidigare. Men nu är mätstickan inte längre "flytande", den är jätte trög och påverkas inte av att det kommer in vatten. Jag har försökt skaka den med vatten i men funkar ej. Man måste sticka in något och försöka dra upp den, men sitter fortfarande tajt. Varför sitter den så tajt och reagerar inte på när vatten kommer i? Har någon haft samma problem? Citera
Christian J Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Kan det ha bildats saltkristaller? Kalkavlagringar? Låt den stå med ättika ett tag. Citera
myAqua Postat 23 mars 2017 Postat 23 mars 2017 Jag har testat med vinäger i typ 40min, funkar fortfarande inte. Citera
Slanten Postat 23 mars 2017 Postat 23 mars 2017 Då låter det som att den är trasig utom räddning. En vipparmsmätare är ju rätt känslig, så om man måste peta in saker i den finns risken att den inte ger ett korrekt mätvärde, även om den börjar fungera igen. Så du får nog investera i en ny. Citera
Christian J Postat 23 mars 2017 Postat 23 mars 2017 8 hours ago, myAqua said: Jag har testat med vinäger i typ 40min, funkar fortfarande inte. Antar att myAqua är samma person som Karl Einar... Obs att vinäger är mycket svagare än ättika (när amerikanska akvarister skriver vinegar motsvarar det svensk ättika). Citera
Karl Einar Postat 23 mars 2017 Författare Postat 23 mars 2017 Ok, ska testa. Och ja, jag råkade göra två användare Citera
greger Postat 23 mars 2017 Postat 23 mars 2017 Tillförlitligheten på hydrometrar är ju ganska slumpmässig. lägg till några hundra och köp en refraktometer istället. 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.