Gå till innehåll

Thailand!!!


jens karlskrona

Rekommenderade inlägg

Hej på er!!

Det börjar bli semester-dax!!

Slutet på mars-april åker jag & min sambo till Thailand.

Frågan är bara vart?

Det vi vill få ut av resan är lugn och ro ( inte värsta turistställerna), fina stränder, lite trevliga restauranger

lite utflykter och i synnerhet bra snorkling/dykning.

Orkar ni så skriv gärna ner vad ni har för erfarenheter och vart man ska åka.

Resan blir fömodligen 2 max- 3 veckor så man kan ju åka runt en del..:glad:

/Mvh Jens.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det finns en skitbra dykö på östra sidan av thailand som heter koh nanyang(stavnin??), det finns bara en handfull bungalows där och alla är mycket trevliga.

Om man ska ut dit får man åka från koh samui med båt.

Såg ett antal häftig arter tex feta GTs, muränor, barracudor mm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stället som MichaelE skriver om ligger precis jämte Koh Tao som är den mer kända ön för dykning. Har kan man periodvis få se valhaj och mycket annat skoj.

Jag har bara varit på utflykt till Koh Tao än så länge men jag kommer tillbringa en vecka eller två där i slutet av februari... sen kan jag ge dig mkt feedback på det stället. :)

Koh Samui och Koh Pha Ngan är väldigt trevliga öar, men dykningen/snorklingen håller ingen vidare klass där. Då måste man åka på ganska långa utflykter... typ till Koh Tao.

På Tsunami-sidan finns också ett antal bra ställen såsom Koh Phi Phi m.fl. Jag har dock inte varit där så jag det till andra att kommentera dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ao-Nang utanför Krabi tyckte jag var helt underbart när jag var där för 3 år sedan, det bästa var att man dirket från stranden vid öarna utanför (dit alla åkte för att sola bada osv) bara behövde simma ut en liten bit för att nå kanonfina snorkelvatten! Det var ett helt underbart ställe när det gäller tillgängligheten till ganska bra snorkling, fanns oxå många fina småöar samlade inom bra longtailboat avstånd. Dessutom var det inte riktigt så turistigt som Phuket och Koh Samui. Jag vet dock inte vad tsunamin ställde till med här.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag skulle rekommendera: similan islands, koh poda, koh tao, (freedom beach, för snorkling.. ligger ca 15 min med longtail från patong beach kostar mellan 600-800 baht för en dag) utbudet är enormt beror på om du ska snorkla eller köra med tuber,, kör du med tuber kan jag rekommendara anemone reef och sharkpoint.. ligger söderut från phuket,,

kolla in på scandinavian divers hemsida dom kan jag tala gott om.. mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...