peppe67 Postat 1 oktober 2018 Dela Postat 1 oktober 2018 Bild efter dagens utplacering av fraggar och rengöring. 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peppe67 Postat 4 november 2018 Dela Postat 4 november 2018 Dags för en ny bild. Nu har clownerna varit i ca 2 veckor och "Doris" sedan i tisdags. Snart kan jag nog kasta ut TVn 10 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pelle79 Postat 5 november 2018 Dela Postat 5 november 2018 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoix Postat 16 november 2018 Dela Postat 16 november 2018 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Krisping Postat 20 november 2018 Dela Postat 20 november 2018 Här är ett av mina senaste foton på mitt Reefer 170 9 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samuelhorn Postat 24 november 2018 Dela Postat 24 november 2018 Här kommer ett foto från idag. Har skaffat en ny mini maxi carpet bland annat Skickat från min iPhone med Tapatalk 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
samuelhorn Postat 25 november 2018 Dela Postat 25 november 2018 Tänker att jag delar ett FTS där man även ser mitt skåpbygge och hur jag löst det med ATO m.m.Skickat från min iPhone med Tapatalk 6 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ichigo Postat 9 december 2018 Dela Postat 9 december 2018 Vårt Reefer 450 som har vart igång i strax över ett år. 7 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lidde Postat 23 december 2018 Dela Postat 23 december 2018 Mitt 660L, strax över tre år. 10 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 23 december 2018 Dela Postat 23 december 2018 30 minuter sedan, lidde sa: Mitt 660L, strax över tre år. Stora kolonier är riktigt snyggt 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kimozabe Postat 23 december 2018 Dela Postat 23 december 2018 Är väl 4 månader eller nåt sen första korallen åkte i, hoppas att dom kommer trivas, växa och att jag om några månader vågar prova att sätta i dom första sps:erna. 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
m0jjen Postat 23 december 2018 Dela Postat 23 december 2018 10 månader gammalt. Börjar arta sig 9 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 6 januari 2019 Dela Postat 6 januari 2019 Ena sidan... 5 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 6 januari 2019 Dela Postat 6 januari 2019 Andra sidan :-) 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peppe67 Postat 6 januari 2019 Dela Postat 6 januari 2019 Andra sidan :-)TjusigtSkickat från min SM-G955F via Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 6 januari 2019 Dela Postat 6 januari 2019 Tackar Har inte justerat det vita ljuset ännu...så de är lite ljusa... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peppe67 Postat 7 januari 2019 Dela Postat 7 januari 2019 Tackar Har inte justerat det vita ljuset ännu...så de är lite ljusa...Vad använder du för belysning?Hur vet du hur mycket vitt ljus du ska ha?Skickat från min SM-G955F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 7 januari 2019 Dela Postat 7 januari 2019 Gomorron :-) Jag köpte ett hemmabygge på 320W från Bjärnum....och kör på de inställningar som han hade... Gällande det vita ljuset...hmm...vet inte än, men jag bör justera ljuset nedåt..temporärt...om jag vill ta bilder med lite "umpf" i bilderna. Tillväxtmässigt vet jag inte huruvida vitt ljus påverkar. Fiskarna får lite finare färger med mer vitt, medan korallerna blir lite blekare... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peppe67 Postat 7 januari 2019 Dela Postat 7 januari 2019 Gomorron :-) Jag köpte ett hemmabygge på 320W från Bjärnum....och kör på de inställningar som han hade... Gällande det vita ljuset...hmm...vet inte än, men jag bör justera ljuset nedåt..temporärt...om jag vill ta bilder med lite "umpf" i bilderna. Tillväxtmässigt vet jag inte huruvida vitt ljus påverkar. Fiskarna får lite finare färger med mer vitt, medan korallerna blir lite blekare... Ahh, ok.Jag kör ju Maxspect RSX och använder deras förinställning.Jag bara undrade så att inte jag behöver mixtra med mitt vita också.Skickat från min SM-G955F via Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stefan molin Postat 7 januari 2019 Dela Postat 7 januari 2019 3 timmar sedan, peppe67 sa: 4 timmar sedan, Michael Hansson sa: Hej , detta är inte mycket att visa egentligen , Micahael jag ser att du inte fått ur alla BTA ur ditt kar , när jag tog ur den sista BTA så blev tillväxten rejäl , Gorgonian på bilden är från 24/10 då har jag ändå kapat halva häromdagen , även sarcopytonen kapade jag halva i går, så den är väl bar utslagen knappt hälften min fråga till dig och Peter är hur ni gör hos er ? här på landet är aldrig pengar inblandat med djur till karet , även en en ny inköpt haddoni för 900kr , den trivdes inte hos en kompis ,han frågade om jag kunde tänka mig att ta emot den , det är därför min sarcopyton är kapad på hälften , här är det så att om någon röjer i karet så ringar man runt och fråga om någon vill ha ,är det lika dant hos er ? det är blir ju ändå +- 0 i slutändan i alla fall hos oss på landet mvh stefan 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
peppe67 Postat 7 januari 2019 Dela Postat 7 januari 2019 Hej , detta är inte mycket att visa egentligen , Micahael jag ser att du inte fått ur alla BTA ur ditt kar , när jag tog ur den sista BTA så blev tillväxten rejäl , Gorgonian på bilden är från 24/10 då har jag ändå kapat halva häromdagen , även sarcopytonen kapade jag halva i går, så den är väl bar utslagen knappt hälften min fråga till dig och Peter är hur ni gör hos er ? här på landet är aldrig pengar inblandat med djur till karet , även en en ny inköpt haddoni för 900kr , den trivdes inte hos en kompis ,han frågade om jag kunde tänka mig att ta emot den , det är därför min sarcopyton är kapad på hälften , här är det så att om någon röjer i karet så ringar man runt och fråga om någon vill ha ,är det lika dant hos er ? det är blir ju ändå +- 0 i slutändan i alla fall hos oss på landet mvh stefan Hej,Hittills har jag "fått" nästan alla koraller jag har, en del följde med stenarna och en stor del fick jag av en som skulle lägga ner. De jag köpt hittills har jag köpt från butiker. Då jag är ny i denna värld har jag än så länge inget att erbjuda så då känns det ok att betala även till privatpersoner.Men det känns ju helt rätt som du säger att byta med eller ta över från varandra om det finns möjlighet att det jämnar ut sig någorlunda, då blir det ju +-0. Bra också att kunna dryga ut kassan lite och ändå få nya spännande saker.Skickat från min SM-G955F via Tapatalk 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Michael Hansson Postat 7 januari 2019 Dela Postat 7 januari 2019 Javisst gör vi det Mer än hälften har jag bytt mig till.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
kaptenen Postat 8 januari 2019 Dela Postat 8 januari 2019 Snart 1,5 år fyllda. Undra vad man ska unna karet i 2 års present 3 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
imre Postat 27 januari 2019 Dela Postat 27 januari 2019 så ser ut efter 6 månader.. 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
imre Postat 27 januari 2019 Dela Postat 27 januari 2019 Och sumpen. 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Postat av kaptenen,
Ett väldigt fint litet nano kar
Rekommenderas av Tribiani
11 reaktioner
Gå till denna inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.