Gå till innehåll

Visa upp er senaste helbild


Moose

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Gomorron :-)

Jag köpte ett hemmabygge på 320W från Bjärnum....och kör på de inställningar som han hade...

 

Gällande det vita ljuset...hmm...vet inte än, men jag bör justera ljuset nedåt..temporärt...om jag vill ta bilder med lite "umpf" i bilderna.

Tillväxtmässigt vet jag inte huruvida vitt ljus påverkar. Fiskarna får lite finare färger med mer vitt, medan korallerna blir lite blekare...

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gomorron :-)
Jag köpte ett hemmabygge på 320W från Bjärnum....och kör på de inställningar som han hade...
 
Gällande det vita ljuset...hmm...vet inte än, men jag bör justera ljuset nedåt..temporärt...om jag vill ta bilder med lite "umpf" i bilderna.
Tillväxtmässigt vet jag inte huruvida vitt ljus påverkar. Fiskarna får lite finare färger med mer vitt, medan korallerna blir lite blekare...
 
Ahh, ok.
Jag kör ju Maxspect RSX och använder deras förinställning.
Jag bara undrade så att inte jag behöver mixtra med mitt vita också.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, peppe67 sa:
4 timmar sedan, Michael Hansson sa:

 

 

Hej , detta är inte mycket att visa egentligen , Micahael  jag ser att du inte fått ur alla BTA ur ditt kar , när jag tog ur den sista BTA så blev tillväxten rejäl ,

Gorgonian på bilden är från 24/10 då har jag ändå kapat halva häromdagen , även sarcopytonen kapade jag halva i går, så den är väl bar utslagen knappt hälften 

min fråga till dig och Peter är hur ni gör hos er ? här på landet är aldrig pengar inblandat med djur till karet , även en en ny inköpt haddoni för 900kr , 

den trivdes inte hos en kompis ,han frågade om jag kunde tänka mig att ta emot den , det är därför min sarcopyton är kapad på hälften ,

här är det så att om någon röjer i karet så ringar man runt och fråga om någon vill ha ,är det lika dant hos er ?

det är  blir ju ändå +- 0 i slutändan  i alla fall hos oss på landet 

mvh stefan 

 

thumbnail_IMG_3552.jpg

  • Gilla 2
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej , detta är inte mycket att visa egentligen , Micahael  jag ser att du inte fått ur alla BTA ur ditt kar , när jag tog ur den sista BTA så blev tillväxten rejäl ,
Gorgonian på bilden är från 24/10 då har jag ändå kapat halva häromdagen , även sarcopytonen kapade jag halva i går, så den är väl bar utslagen knappt hälften 
min fråga till dig och Peter är hur ni gör hos er ? här på landet är aldrig pengar inblandat med djur till karet , även en en ny inköpt haddoni för 900kr , 
den trivdes inte hos en kompis ,han frågade om jag kunde tänka mig att ta emot den , det är därför min sarcopyton är kapad på hälften ,
här är det så att om någon röjer i karet så ringar man runt och fråga om någon vill ha ,är det lika dant hos er ?
det är  blir ju ändå +- 0 i slutändan  i alla fall hos oss på landet 
mvh stefan 
 
thumbnail_IMG_3552.jpg.23f8b7397cbc683286568a6b1fd09ebe.jpg
Hej,
Hittills har jag "fått" nästan alla koraller jag har, en del följde med stenarna och en stor del fick jag av en som skulle lägga ner. De jag köpt hittills har jag köpt från butiker. Då jag är ny i denna värld har jag än så länge inget att erbjuda så då känns det ok att betala även till privatpersoner.
Men det känns ju helt rätt som du säger att byta med eller ta över från varandra om det finns möjlighet att det jämnar ut sig någorlunda, då blir det ju +-0. Bra också att kunna dryga ut kassan lite och ändå få nya spännande saker.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...