jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 2 minuter sedan, pehog sa: OKej då är det den magiska loppan som ställer till det. drar ut pluggen och fyller på vatten. Exakt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Här e lite utdrag ur manualen som http://www.focustronic.net/media/wysiwyg/Alkatronic_User_Manual_6.0.pdf vilken butik köpte du den i? Kanske du har loppan kvar. Är i en liten påse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Jag köpte båda maskinerna från Företagsakvarum. Har gått igenom alla påsar ingen loppa. Frågan är hur loppan är tillverkad. Är det en plastbelagd magnet eller en metallstav som är plasklädd. Är det den senare kan jag lätt tillverka en ny i urmakarsvarven. Den bild på manualen är exakt den jag använder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 En fråga till. Det verkar finnas flera olika versioner av firmware ska den uppdateras? i min är det version V03.01.23 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 13 minuter sedan, pehog sa: Köpte den ny av företafsakvarium, fick den dan före julafton. Hoppas dom har den på lager. Letade efter den i alla påsar men det fans ingen liten på med någon sådan i. Är pinnen magnetisk eller kan man använda en plastklädd metallstav i rätt längd och dimension? Använd bara originalet. Tror säkert dom har nån reserv inne. sen kan butiken hjälpa dig. Dom har stor erfarenhet , sålt många och installerat flera maskiner själva. Dom kör en i butiken och Emil har en hemma med. Men vi hjälper dig med. Maila isåfall. Ev kan vi också via Emil hjälpa dig om Emil kör fast med dig. Vi har ett forum med owners club med 1000 användare med msssor med tips. men läs också manualen en vända till. 6.0. Där finns också en troubleshooting:-) Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 3 minuter sedan, pehog sa: En fråga till. Det verkar finnas flera olika versioner av firmware ska den uppdateras? i min är det version V03.01.23 Det är senaste. Men kolla noga så du har 5.1.15 med. Det är den text du skall se i LCD när du startar om Alkan. Då skall du ha 5.1.15 i LCD. Kan du kolla det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 6 minuter sedan, pehog sa: En fråga till. Det verkar finnas flera olika versioner av firmware ska den uppdateras? i min är det version V03.01.23 Har du från cloud gränssnittet råkat trycka på ”upgrade gen 2”? För då laddar du nämligen ner 03.01.23 som du tydligen har. Men då vill jag bara vara säker på att du även har 5.1.15 i LCD skärmen vid omstart. Annars är den bara uppgraderad till hälften o då funkar inget. Kanske den är uppgraderad korrekt men behöver försäkra oss om det då du skrev att du hade 03.01.23. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 (ändrat) I alkans fönster står det 4.0.2 I appen står det V03.01.23 Då måste jag med andra ord försöka få dit 5.1.15 Ändrat 26 december 2019 av pehog Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Om du har 03.01.23 skall du samtidigt ha denna i lcd(ses vid omstart) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 13 minuter sedan, pehog sa: I alkans fönster står det 4.0.2 I appen står det V03.01.23 Då måste jag med andra ord försöka få dit 5.1.15 Exakt! Då har vi hittat det andra skälet till att det inte funkar. jag länkar här en fil till 5.1.15. och instruktioner. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 http://www.focustronic.net/media/wysiwyg/Alkatronic_Generation_II_Firmware_Update.pdf följ bara steg 1. Steg 2 verkar du redan ha gjort då du hade 03.01.23 redan. du skall alltså bara uppgradera USB. du laddar ner 5.1.15, det är en exe fil. men fpr du ladda ner ch340 som är en USB driver också. sen följer du instruktioner noga under punkt 1 i pdfen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 https://drive.google.com/drive/mobile/folders/10TyuMlyoNnhb-vlDzZyHmkWnBNnYrIF2?usp=drive_open Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Toppen. Ska ge mig på uppdateringen i eftermiddag och läsa noga sen jaga en loppa Tack för all hjälp. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Tack ännu en gång. jag återkommer när jag lyckats med uppgraderingen. 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Så för att summera : 1) magnetloppan skall i 2) slutför uppgraderingen. Du hade bara gjort den till häften. Nu har du allt du behöver o kör du fast trots det hör av dig på vår Mail ovan:-)(eller till butik) Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 4 minuter sedan, pehog sa: Toppen. Ska ge mig på uppdateringen i eftermiddag och läsa noga sen jaga en loppa Tack för all hjälp. Ingen fara. Tack för att du hörde av dig och tack Lasse @Lasseför att han notiserade mig. Förstår att det är lurigt om du ej har FB. Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Det gjorde jag så gärna - gillar när du får slita lite Jonas Men svaret på säkerhetsvarningen är att ni inte kör HTTPS - när jag går upp på er hemsida med chrome får jag också en säkerhetsvarning MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Har jag fattat det hela riktigt? stänga av blåtand på alla mobiler och paddor. logga in på https://alkatronic.focustronic.com/main för att kolla att mojengen är online (det fungera på microsoft edge) sen följer jag anvisningarna enligt punkt 1 i uppdaterings instruktionen. Ursäkta en kanske dum fråga men gamla gubbar som är van med karta och kompass är inte alltid nätkompatibla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Tack Lasse för din hjälp med att störa Jonas i julfriden 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 26 december 2019 Dela Postat 26 december 2019 Läges rapport om min tilltrasslade alkatronic. Uppdatering utförd enligt instruktioner. Den lilla magnetloppan borde ha varit med i någon påse. Efter lite funderande och ett par timmars krypande på golvet med en liten sopborste hittade jag den lilla loppan i en dammtuss under soffan. Alkan fungera nu utmärkt. Otroligt mycket tystare efter uppgradering av firmware. Den är så tyst att man måste kolla om den lever Är en fröjd att se testresultaten dyka upp i datorn. ´Kommer mastertroniken fungera lika bra så ställer jag mig kön för att köpa en. Som vanligt när något går på tok är man själv ofta orsaken till det. Tack för den utmärkta hjälpen 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 27 december 2019 Dela Postat 27 december 2019 14 timmar sedan, pehog sa: Ursäkta en kanske dum fråga men gamla gubbar som är van med karta och kompass är inte alltid nätkompatibla Jag hittade min gamla räknesticka från gymnasiet häromdagen och ändå klarar jag datorer MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pehog Postat 27 december 2019 Dela Postat 27 december 2019 5 timmar sedan, Lasse sa: Jag hittade min gamla räknesticka från gymnasiet häromdagen och ändå klarar jag datorer MVH Lasse En räknesticka visar aldrig resultatet : Den här räknestickan är inte säker Detta kan innebära att någon försöker lura dig eller stjäla information som du skickar till servern. Du bör stänga den här räknestickan omedelbart. Men jag förstår den fina piken Nu blir det små försiktiga steg att ställa in doestronicen. Det ser väldigt lovande ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Slanten Postat 27 december 2019 Dela Postat 27 december 2019 16 timmar sedan, pehog sa: Efter lite funderande och ett par timmars krypande på golvet med en liten sopborste hittade jag den lilla loppan i en dammtuss under soffan. En sån bild du ger oss! Underbart! Ler brett, och är samtidigt glad att det löste sig för dig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.