Jump to content
niki68

Alkatronic Controller

Recommended Posts

Den styr ett vanligt eluttag, så om du stoppar i din doserpump där så kan den stänga av den.

Här man en dator som apex t.ex.  så kan den skicka informationen dit och sen bestämmer du vad den ska göra med siffrorna.

8 minuter sedan, danne031 sa:

Den styr ett vanligt eluttag, så om du stoppar i din doserpump där så kan den stänga av den.

Här man en dator som apex t.ex.  så kan den skicka informationen dit och sen bestämmer du vad den ska göra med siffrorna.

okej. spännande.

Ja jag har kollat en del på Apexdatorn med.

Men vet inte riktigt om jag vill sträcka mig så långt ännu dock. framförallt om det endast är för att kunna styra ballingen.(vilket kanske är bland dem viktigaste grejerna) Men ändå. samtidigt som man inte vill springa och mäta alla värden varje dag. 

Man vill ju om man har möjlighet göra det så enkelt som möjligt för än. :)

Det vanliga är att man börjar med en doserpump som fördelar tillsatserna jämnt över dygnet, den "enda" skillnaden med en alka är ju att den samtidigt mäter och styr över dina värden. Den håller ju KH ultrastabilt och det är troligtvis den enskilt viktigaste parametern för ett välmående akvarie. 

Definitivt en Rolls Royce i sitt område, väntar du lite till så har du ju även dosetronic som även det är en RR i doserpumpar räknat :)

mm. förstår. :) Då ska man bara lista ut vad man ska ha för balling metod sedan också. Är lite nyfiken på ATI Essential Pro då det bara är två flaskor. Men det är ett annat ämne ämnat för annat forum. :)

Ja jag är ju intresserad av den med! 

On 2018-01-02 at 13:44, jonasroman sa:

I denna tråd svara jag gärna på supportfrågor av all tänkbar karaktär.

Vi börjar skeppa ut de första enheterna  inom 2v som det ser ut nu.

/Jonas Roman

Hej hur gör man för att koppla in sin GHL doser 2.1 om man vill köra triton core7 eller är det bättre att den är själv och alkatronicen kör sitt race