Daniel Fahlström Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Hej! jag håller på att installera mitt Res Sea Max 260 och min skummare RS Skimmer 900 för ett fasligt liv, är det standard på den modellen och finns det i så fall någon tystare modell som rekommenderas? Tack på förhand, Daniel Citera
JonasK Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Min erfarenhet är att pumpar blir tystare då de fått köra in sig. Min returpump (Jebao DCS 3000) lät utav hel**** och jag höll på att bli galen, men efter ett par veckor tystnade den. Samma med skummaren, en Bubble Magus Curve 5. Vet inte om det är samma sak med din skummare, men antagligen om den är sprillans ny. 1 Citera
Daniel Fahlström Postat 3 december 2017 Författare Postat 3 december 2017 Tack för svar! Det är en begagnad skummare men jag tror inte att den är varit igång så jättelänge, känns inte som att den är sliten. Citera
kaptenen Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 Rengjorda äldre pumpar kan också låta en hel del mer än om de har "gottat in sig" 1 Citera
Nito Postat 3 december 2017 Postat 3 december 2017 har du luften mycket öppen? -dom kan leva om något sanslöst då 1 Citera
Conjor Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Vad man kan läsa på nätet så är det väll inte en tyst skummare precis. 1 Citera
stigigemla Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Jag startade en skummare i förrgår efter rengöring och den slamrade ordentligt. Tog isär den och hittade 2 små snäckor i impellern. De lyckades hitta dit de första 10 sekunderna skummaren var igång. Satt antagligen i venturin på insuget till pumpen som jag gjort ren veckan innan. 2 Citera
Conjor Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Vist som Stig skriver händer det också att någon flyttar in fort sen låter det mera om alla i början innan dom kommit igång och att ej glömma luft dämpare på luftinsugeslangen gör underverk 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.