hippo Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 mitt kh är lite lågt (8)men mitt ph ligger stabilt på 8,1-8,2finns det någon anledning för mig att börja laborera för att höja kh:t?jag har sett att många av er har ett kh över 10 varför har ni det? Citera
stigigemla Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 8 är perfekt. Höjer du det får du börja göra ren pumparna från kalkutfällningar.Jag har kört ett år nu drygt på Ca runt 400 och kH runt 7. Pumparna är rena inuti.Korallerna växer gott. Det kan de intyga som fått fraggar av mig. Citera
greger Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Ligger ditt kh stabilt på 8, tycker inte jag heller att det finns någon anledning att försöka ändra det. Citera
hippo Postat 5 februari 2006 Författare Postat 5 februari 2006 hur lågt får det bli innan det är dags att buffra? Citera
Dimorb Postat 5 februari 2006 Postat 5 februari 2006 Man brukar höja kH för att bli av med vissa alger och för att man är lite lat och kanske inte vill behöva kolla det hela tiden.Det är helt utmärkt att ligga på 8. Eftersom det är den nivån som havsvatten ligger på så borde man få väldigt bra tillväxt om man kan ligga där stabilt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.