salar Postat 1 juni 2007 Författare Dela Postat 1 juni 2007 En ny korall i burken med fin färg, men jag tror att den bruna färgen på korallerna efter mitt kar byte tar nog ett tag att få bort.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 Grym korall, riktigt snygg.Trist att den bruna färgen håller i sig, du har inte åkt på några alger som vi gjort? //Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 1 juni 2007 Författare Dela Postat 1 juni 2007 Inga alger men jag har hittat några flatworms igen så jag tittar varje dag på min flatwormexit förpackning och det kliar i fingrarna att droppa i lite.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 Fan vad jobbigt =/Lite skumt att de kom tillbaka. Vet inte bieffekterna men jag hade nog kört i flatwormexit. Eller kanske inte?!Ringer dig i helgen och kollar om du och Jakob har tid någon dag framöver.//Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 2 juni 2007 Dela Postat 2 juni 2007 Det är bara att hålla med Anders att det är en grym korall. Den ser ut att vara stor också även om man inte har någon referens av annat på bilden. Bra lyster i färgen också.Inga alger men jag har hittat några flatworms igen så jag tittar varje dag på min flatwormexit förpackning och det kliar i fingrarna att droppa i lite.PatrikVarför vill du ha bort dina flattworms? Har du några problem med dem? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 3 juni 2007 Författare Dela Postat 3 juni 2007 Flatwormsen e inte så roliga när dom blir för många Sillen.Nu e en blå bakgrund monterad på karet men det blev inte vidare snyggt typ pool blå.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 3 juni 2007 Dela Postat 3 juni 2007 Vi tycker det ser snyggt ut.//Anders & Karro Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Lite nya bilder. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Flatwormsen e inte så roliga när dom blir för många Sillen.Nu e en blå bakgrund monterad på karet men det blev inte vidare snyggt typ pool blå.PatrikRackarns snyggt med så mycket koraller och sparsamt med sten !!! Funkar det bra trots det ?. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Ove det e nog ca 70kg ungefär.Trodde du skulle säga nått om bilderna Ove,jag har tjatat på Leffe att han ska lura med dig hit med din foto kanon för lite finare bilder.Jag har pratat med Christer T om bilder så får vi klar vem som e den bäste fotografen i stockholm.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Ove det e nog ca 70kg ungefär.Trodde du skulle säga nått om bilderna Ove,jag har tjatat på Leffe att han ska lura med dig hit med din foto kanon för lite finare bilder.Jag har pratat med Christer T om bilder så får vi klar vem som e den bäste fotografen i stockholm.PatrikOj, jag plåtar gärna dina koraller men ha inte några förväntningar bara. Det är lätt att ta några hundra bilder på sin egen burk och sedan visa en eller två bra bilder. Det är en helt annan sak att ge sig på någon annans. 70 kilo helt osynlig sten det är helt klart en bedrift. Jag ser inte så mycket som en flisa på bilderna ! Jag har helt plötsligt fått ett sug efter mjukisar åxå. Hoppas det får plats några i nya burken.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 jätte fina och välvuxna koraller Patrik! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Målet e att inte ha någon synlig sten utan bara koraller,den ena mjukisen jag har e nog 15år och nu mera står den på botten i karet.När blir du med ditt nya kar Ove,det ser fint ut.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Målet e att inte ha någon synlig sten utan bara koraller,den ena mjukisen jag har e nog 15år och nu mera står den på botten i karet.När blir du med ditt nya kar Ove,det ser fint ut.PatrikFår se när det händer, jag sunkade ner ekonomin med ett köksprojekt tyvärr. Det kostade 10 snygga kar tyvärr... Målet just nu är Mars någon gång.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Du kan va lugn Ove karet stog kvar i dag.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Patrik,Kul med uppdateringar. Får vi se någon helhetsbild också? Är sohalen fortfarande lika glupsk? Uppdatera oss gärna på ditt fiskbestånd. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Calle hel bilden överlåter jag till någon annan.Fisk beståndet e som vanligt.Kirurger Acanturus Sohal 1st Zebrasoma Xanturum 1stClowner Amphirion Nigripes 2stDottybacks Pseudochromis Flavivertex 1st Pseudochromis Dilectus 1stWrassar Sixline 1st Solorensis 1stGobi Gobidon Rivulatus 1stAnthias Dispar 5stSå nu e jag nöjd med fisken men 5 st Anthias till blir det och även en Kejsare om jag hittar den rätta.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Så nu e jag nöjd med fisken men 5 st Anthias till blir det och även en Kejsare om jag hittar den rätta.PatrikKul,Nu blir jag intresserad. Vilken sorts kejsare har du tänkt dig? Du har ju kunnat se ett par stycken passera den lokala butiken innan jag tog dem. Jag funderar på om jag ska våga släppa över en av dem (imperator, navarchus eller annularis) till revkaret, men jag är fundersam på hur min stora sohal kommer att ta emot nykomlingen. Jag är nyfiken på hur du funderar här. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Kejsaren jag vill ha har jag bara sett en gång i ett akvarie och de va då jag blev fast i den,jag såg den hos Janne så nu får du fundera Calle.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Jag såg när fredrik packade upp två små pigga, det är inte så att du bokat en?/Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Huvet på spiken Janne,men tyvär e ingen min.Den ena av dom e nog det bästa jag sett,pigg och orädd och framförallt hungrig.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Janne Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Ja i den formen så har man alla chanser att lyckas, de såg pigga ut redan i påsen som de flugit i. Jag måste komma över och se akvariet, det så jättesnyggt ut./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Janne du e välkommen om Hanna följer med.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 23 december 2007 Dela Postat 23 december 2007 Ove det e nog ca 70kg ungefär.Trodde du skulle säga nått om bilderna Ove,jag har tjatat på Leffe att han ska lura med dig hit med din foto kanon för lite finare bilder.Jag har pratat med Christer T om bilder så får vi klar vem som e den bäste fotografen i stockholm.Patrik Säg till bara när du har några timmar så försöker vi få till några bilder. Jag kör med samma taktik, skjut 200 bilder helt vilt så blir tre bra! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 23 december 2007 Författare Dela Postat 23 december 2007 Dig hittar jag alltid Christer,vem e vem på planket.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.