Joel Mattsson Postat 28 januari 2018 Postat 28 januari 2018 Tjena! Tänkte lägga upp mitt nystartade akvarium här på forumet för er att följa och för att ta emot tips och få lite vägledning. 2 Citera
Joel Mattsson Postat 5 februari 2018 Författare Postat 5 februari 2018 (ändrat) Nån annan som har problem med eremiter som äter sjöstjärnor & turbosniglar? Ändrat 5 februari 2018 av Joel Mattsson 1 Citera
MichaelE Postat 6 februari 2018 Postat 6 februari 2018 Den du har där ser ut som en av de större arterna som kan vara relativt destruktiva. Är den lite smått hårig tros?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
addo Postat 6 februari 2018 Postat 6 februari 2018 Fint! Vad är det för storlek på karet? Vilken utrustning har du? Citera
Joel Mattsson Postat 6 februari 2018 Författare Postat 6 februari 2018 8 timmar sedan, MichaelE sa: Den du har där ser ut som en av de större arterna som kan vara relativt destruktiva. Är den lite smått hårig tros? Sent from my iPhone using Tapatalk Japp den är hårig och den på bilden är den minsta jag har. Citera
MichaelE Postat 6 februari 2018 Postat 6 februari 2018 Japp den är hårig och den på bilden är den minsta jag har.Då tror jag dessvärre att du har fått tag på en av de arterna som lämpar sig dåligt i revkar, passar bättre i FOWLR kar.Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
stigigemla Postat 6 februari 2018 Postat 6 februari 2018 Det kan kanske vara en Dardanus megistos. Efter min erfarenhet går den utmärkt att ha i revkar som liten. I storlek 5- 7 cm är det den effektivaste algätare jag sett. Men när algerna är slut kan den bli riktigt rovgirig i alla fall som stor. Men som sagt hos mig har den inte gjort något olämpligt. Jag har sålt ungefär 10 i den storleken och inte haft klagomål. Citera
Joel Mattsson Postat 18 februari 2018 Författare Postat 18 februari 2018 (ändrat) On 2018-02-06 at 11:08, addo sa: Fint! Vad är det för storlek på karet? Vilken utrustning har du? 400 liter optiwhite rimless + sump, coral box moon led belysning, vertex omega 150 skummare, 36w uv-c, 200 mg/h ozone, maxspect gyro 250 cirkpump + tunze pump, filterstrumpa, aktivt kol, automatisk påfyllning med osmos vatten. En till coral box moon led ska upp snart också. Har även börjat få ner ganska mycket fisk nu samt koraller. Ändrat 18 februari 2018 av Joel Mattsson 1 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.